ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, February 14, 2009

Kita Senasib


Bulan Februari baru 15 hari tetapi isi bilah harinya penuh malang buat mereka. Adakah mereka ini bernasib malang akibat kejahatan dan kezaliman yang mereka lakukan ? Siapakah mereka itu ?
Ayuh kita lihat nasib mereka yang malang ini:

1) Israel Zionis
Setiap hari dan saat penduduk dunia mengutuk mereka. Benderanya dibakar dan dipijak. Sifat kebinatangan mereka di Gaza terus dicemuh dan dimaki oleh warga dunia berbilang kepercayaan. Dutanya di Bolivia dan Venezuala dihalau. Dutanya di Norway dibaling kasut dan kemuncaknya Presidennya dihentam oleh PM Turki Erdagon di hadapan jutaan mata warga dunia.

2) 4 orang ADUN Perak berada dalam tekanan yang hebat. Dihina dikeji dan dimaki akibat khianati rakyat. Ada ibunya yang diherdik. Ada penjual tidak mahu menjual kepada keluarganya. Nama mereka dicatat sebagai pengkhianat dalam lembaran sejarah Perak. Dan kemuncaknya mungkin mereka berempat alami tekanan jiwa yang dahsyat. Bumi Perak terlalu dirasakan "sempit" buat mereka.

3) Nasib TPM Najib semakin malang. Pertamanya Sirul mendakwa dirinya dijadikan scapegoat oleh MANUSIA yang tidak berada dalam Mahkamah. Siapakah MANUSIA itu?

Keduanya, tidak pernah dalam Sejarah Moden Malaysia gambar mana-mana Timbalan Perdana Menteri dipijak-pijak. Tidak Pernah ! Tapi sejarah mencatatkan pada 6hb lalu gambar TPM Najib dipijak-pijak oleh rakyat.

Ketiga, mengikut rekod ucapan pidato Presiden PAS TG Abd Hadi Awang TIDAK PERNAH mengecam terlalu keras mana-mana individu dalam ceramahnya sepanjang kariernya dalam politik sejak 1978 MELAINKAN ucapan di kediaman MB Nizar pada 13hb lalu Ustaz Abdul Hadi berkata: "Belum dapat kuasa sudah tunjuk jahat, saya bimbang kalau sudah jadi Perdana Menteri nanti, hancur negara dibuatnya."
Di akhir ucapannya, dengan nada lantang, beliau menyeru agar rakyat bersama-sama segera "mencantas pemimpin negara yang akan menjahanamkan negara".

4) Pengarah filem Fitna yang juga Ahli Parlimen Belanda Geert Wirders dihalau dari Britain macam anjing kurap setibanya di Lapangan Terbang Heathrow pada 12hb lalu. Nasibnya bakal menjadi seperti Salman Rushdie.

5) Dr Zambry Kadir tidak disebut namanya langsung oleh pengacara majlis dalam Majlis Santapan Diraja Sempena Jubli Perak Sultan Perak pada 14hb yang lalu. Itulah nasibnya sebagai MB Kudeta pilihan Najib. Apakah itu satu petanda Sulta Perak telah "sedar" kesilapan baginda tempoh hari? Hanya Allah Maha Mengetahui.

Februari ada 13 hari lagi. Apakah baki harinya bakal penuh berita-berita gembira buat pencinta kebenaran. Harap begitulah....InsyaAllah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...