ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, June 25, 2008

Siapa checkmate dulu weeh?


Politik Malaya kini umpama papan catur. Masing-masing berfikir untuk checkmate dulu. Pak Lah umpama King yang dikepung. Tun Mahathir cuba merancang untuk checkmate Pak Lah tapi usahanya gagal. Keluarnya dari UMNO bermakna Tun terpaksa keluar gelanggang. Tun kena main dam aji dengan Sanusi Junid. Pakatan Rakyat sedang mencari-cari ruang untuk meng"CHECKMATE"kan Pak Lah. Sampai kini tak jumpa-jumpa. Atau checkmate PR bertarikh?


Najib mengaku secara zahir tidak akan checkmate Pak Lah. Ye ke? Atau Najib nak cuba tapi terpaksa batalkan bila lihat Pak Lah tanya dia di mana letaknya negara Mongolia kot-kot Najib pernah ke sana! SAAP pula sekadar "test market". Ada sambutan tapi dari BPR ! Ku Li sekarang mengacah-ngacah je sebab dia nak checkmate bulan Disember nanti. Sempat ke?
Elok kita jangan checkmate lagi Pak Lah. Mengapa? Agar dia senantiasa berwaspada dan tidak tidur lagi buat seketika. Apakata tahun 2008 ini kita jangan bagi Pak Lah tidur? Dah lama dah dia tidur weeh sejak 2004 hingga Feb 2008. Lama tu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...