ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, December 15, 2011

PANAS : Amerika bakal di serang lagi.......!



Hari ini, setelah hampir 9 tahun menjajah Iraq akhirnya Amerika Syarikat mengundurkan diri dari bumi Iraq.

Fakta :
Tahun mula menjajah : 2002.

Tempoh masa jajahan : 9 tahun

Tentera mati : 4,487 orang

Tentera cedera : 32,000 orang.

Belanjawan semasa menjajah : US 800 bilion ( RM 2.8 trilion)


Walaupun Amerika menyatakan dengan bangga penjajahannya berbaloi dengan kematian tenteranya dan duit yang dikeluarkan semasa menjajah Iraq tetapi itu sekadar untuk menutup malu sebagai Kuasa Besar Dunia.

Upacara pengundurannya juga singkat. Memakan masa sekadar 45 minit dalam keadaan berjaga-jaga dan tergesa-gesa . Tiada perarakan pembarisan tentera. Diadakan di Lapangan Terbang Baghdad agar Setiausaha Pertahanannya sedang diangkut lari jika berlaku serangan dari Mujahidin Iraq.

Berbeza ketika Soviet Union tinggalkan bumi Afghanistan 1989. Berlaku perarakan konvoi dan taburan bunga.

Amerika lebih penakut berbanding Soviet !


Amerika bukan sahaja bakal menghadapi krisis kewangannya malah akan menghadapi suatu penyakit sosial akibat penghantaran ratusan ribu tenteranya di bumi Iraq dan Afghanistan. Penyakit itu adalah "sindrom gila mental" di kalangan tenteranya yang kembali ke Amerika.


Bayangkan jika dalam Perang Oktober 1971 antara Arab-Israel selama 14 hari, hampir 1,000 tentera Israel menghadapi penyakit gila mental, bagaimana pula dengan perang yang dilancarkan oleh Amerika ke atas bumi Iraq selama 9 tahun ?


Amerika bakal mengalami tragedi demi tragedi pembunuhan rambang oleh bekas tenteranya. Begitu juga hospital di Amerika bakal menambah bilangan wad-wad gila di seluruh negara.


FBI dan SWAT tidak sahaja menghadapi " pengganas" bahkan akan menghadapi ancaman orang-orang gila ciptaan White House sendiri ! Rasakan !

2 comments:

Atta Rehman said...

oh ! a really great featured helicopter with awsome arms
karachi online shopping

Anu said...

coool man

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...