ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, December 21, 2011

Apa khabar KJ ? Bantulah Awang Adek.


Hari ini selepas Senator Shahrizat Jalil "ditelanjangi" dengan isu lembu dan kondo NFC, tiba giliran pula Senator Awang Adek "dibogel"kan dengan isu punyai 3 akaun peribadi untuk tadah sumbangan bagi kegiatan parti di Bachok.


Semakin hampir PRU 13 semakin banyak skandal UMNO dibongkarkan.


Siapa yang bongkarkan? Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP.


Yang sebenarnya buat kerja ini ialah juak-juak UMNO juga. Mereka sesama UMNO bergelut untuk menjadi calon PRU 13 nanti. Antara caranya mencari modal untuk "memampuskan" karier politik orang yang disasarkan.


Kes NFC, PKR sekadar penyambung kerja yang dibuat juak-juak UMNO yang mahu jatuhkan Shahrizat. Cuba tanya Raja Nong Chik dan UMNO Cheras.


Begitu juga kes Awang Adek ini. Tentunya sesama juak UMNO Bachok juga punya kerja.


Cumanya, antara kes Shahrizat dan Awang Adek, kes lembu dan kondo Shahrizat memberi "peluru" buat PMNajib untuk hadapi kemaraan TPMMuhyiddin..


Ini kerana kes NFC ini berlaku semasa zaman Pak Lah di mana TPMMuhyiddin menjadi Menteri Jaga Lembu dan Kerbau. Jadi tentunya isu NFC meletakkan Muhyiddin di "kandang orang salah".


Muhyiddin juga boleh membalasnya dengan hidupkan semula isu Submarine. Tentunya PMNajib juga kepanasan. Ini kerana isu itu terjadi semasa PMNajib jadi Menteri Jaga C4.


Berbalik kepada isu terkini Senator Awang Adek, tentunya barangkali Awang Adek juga minta pertolongan Khairy Jamaludin(KJ) untuk membelanya. Sama seperti pembelaan KJ terhadap Kak Ijat.


Tentunya tiada memberi masalah kepada KJ. Ini kerana Bachok terkenal dengan pokok kelapa dan tentunya beruk-beruk banyak di Bachok untuk petik kelapa. Beruk sudah menjadi sinonim dalam hidup KJ.

Jika Shahrizat gunakan RM250 juta untuk ternak lembu, bagaimana pula Awang Adek? Adakah duit-duit "sumbangan ikhlas" taukeh-taukeh di gunakan membeli beruk-beruk untuk petik kelapa di Bachok?

KJ gunakan lembu untuk bela Shahrizat di KL dan kini KJ gunakan beruk untuk bela Awang Adek di Bachok.

Bela KJ ...jangan tak bela !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...