ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, December 6, 2011

MESTI TAHU : Adakah anda tahu BTN ?



Kalau di Amerika, terkenal dengan Ku Klux Klan(KKK). Kalau di Jerman terkenal dengan Neo Nazi. Di Malaysianya dikenali sebagai Biro Tata Negara. Tadbirannya dibawah Jabatan Perdana Menteri.

Modul utama di dalam Biro perkauman ini ialah Ketuanan Melayu dan Pelampau Melayu. Isi modul disampaikan secara "brain wash" dan psikologi.

Tenaga pengajarnya terdiri dari Jabatan Hal Ehwal Khas, PDRM, Jabatan Penerangan dan dari Biro Tata Negara sendiri.

Peserta-peserta kursus terdiri pelbagai peringkat. Bermula pelajar, guru, ustaz, imam, bilal hinggalah pegawai-pegawai atasan.

Menjelang PRU 13 ini, anasir-anasir BTN akan menyusup ke dalam program-program guru, penghulu, kakitangan awam dan institusi masjid dan surau untuk membawa propaganda dakyah perkauman UMNO.


Dalam kursus tersebut, segala yang menjadi MUSUH kepada UMNO akan menjadi sasaran maki hamun penceramah BTN. Manakala UMNO akan dipuja, disucikan, dimuliakan semulia-mulianya persis Musyrikin Quraisy memuja Al Lata dan Al Uzza!



Yang paling teruk menjadi sasaran ialah orang Cina. Tragedi 13 Mei menjadi perkara WAJIB khutbah para penceramah BTN. Tanpa menyelit kisah 13 Mei, khutbah BTN tidak sah! Pemimpin DAP menjadi target tembakan tepat mereka. Dikaitkan orang Cina dengan komunis dan PAP Singapura.

Sasaran kedua penceramah BTN ialah PAS. Dikaitkan PAS dengan pengganas, pelampau ugama dan ajaran sesat. Nama TG Haji Hadi dan TG Nik Aziz menjadi sebutan wirid maki hamun mereka.

Sasaran terakhir Biro perkauman ini ialah Anwar. Anwar digambarkan dengan pelbagai gelaran jijik dan busuk. Antaranya ajen Yahudi dan pengkhianat Melayu.

Biasanya kerja memaki-hamun ini dilakukan selepas tengah malam selepas semua peserta dikejutkan dari tidur. Dalam keadaan terpinga-pinga itulah, penceramah BTN memulakan acara maki hamunnya.

Timbul pertanyaan di kepala kita, adakah kursus ini memberi kesan kepada peserta kursus?

Jika tahun 60an, 70an dan 80an mungkin memberi kesan kepada peserta kerana ketika itu tiada kemudahan internet dan media alternatif.

Dengan perkembangan teknologi maklumat dan kecerdikan rakyat menapis dan menilai maklumat, kini kursus tajaan BTN dianggap umpama Berita TV RTM sahaja. Ketinggalan zaman. Penceramahnya bagai penglipulara dan pelawak badut.

Amat menghairankan dikala kerajaan membelanjakan berjuta RM untuk program perpaduan kaum, di waktu yang sama kerajaan(UMNO) juga mewujudkan BTN untuk memaki hamun kaum-kaum tertentu.

Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat sekadar bahan hiasan dan membazir duit rakyat.

Bayangkan dikala bomba bekerja kuat memadamkan kebakaran, datang pula pihak Petronas menyiram minyak petrol keatas kebakaran itu. Tentulah ini kerja orang gila.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...