ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, December 4, 2011

MARI BACA : Sejarah berulang kembali.


Zaman Rasululah

Pada Rabiulawa
l Tahun 4 Hijrah, Yahudi Bani An Nadhir telah dihalau keluar dari bumi Madinah atas kejahatan ingin membunuh Rasulullah. Mereka semua menuju ke Khaibar. Dendam membara.

Bibit permusuhan Yahudi Bani An Nadhir memuncak keatas Rasulullah dan Islam. Lalu seramai 20 pimpinan diketuai Salam bin Abi Al Haqiq bertolak dari Khaibar menuju ke Mekah.

Tujuannya mahu berpakat dengan Musyrikin Mekah untuk membentuk Pakatan Ahzab bagi menghapuskan Negara Islam Madinah.

Di Mekah, pimpinan Yahudi Bani AnNadhir di sambut meriah oleh Musyrikin Mekah. Oleh kerana Yahudi juga agama Samawi seperti Islam, makan Musyrikin Mekah bertanya kepada Yahudi tentang kebenaran agama yang dibawa oleh Rasulullah.

Musyrikin Mekah : " Wahai Yahudi, kamu adalah Ahli Kitab. Kamu tahu permusuhan kami dengan Muhammad. Kami ingin tahu daripada kamu sebagai Ahli Kitab. Manakah yang berada di atas kebenaran samada agama kami atau agama Muhammad ?"

Yahudi : " Agama kamu".

Jawapan pimpinan Yahudi Bani An Nadhir itu menggembirakan dan menaikkan semangat Musyrikin Mekah untuk memerangi Rasulullah dan Negara Islam Madinah.

Sempena jawapan jahat Yahudi itu, Allah Taala menurunkan FirmanNya dalam Surah An Nisa' ayat 51-54.

Hari Ini

MCA panggil ulamak UMNO di Wisma MCA untuk bertanya, menghina, memperlekeh Islam dan PAS yang berjuang Islam.

Yahudi An Nadhir : Kamal Saidin (UMNO)
Musyrikin Mekah : MCA
Mekah : Wisma MCA
Rasulullah dan Islam : PAS

Inilah kerja jahat UMNO. Menjauhkan manusia daripada kebenaran Islam. Sepatutnya mendekatkan non Muslim dengan keadilan dan kebenaran Islam.

Ini tidak, meraikan penghinaan Chua Soi Lek ke atas Islam.

Saya belum mendengar reaksi Fathul Bari lulusan Madinah tentang penghinaan Chua Soi Lek dan Kamal Saidin terhadap Islam. Jika beliau mengiyakan atau sekadar diam, itu tandanya beliau syaitan bisu.

Anak bekas mufti bukan jaminan ada iman. Lulusan Madinah bukan jaminan berada di landasan kebenaran. Ini kerana Abu Lahab juga bapa saudara Nabi dan Abdullah bin Ubai solat di belakang Nabi di Madinah. Insaflah Fathul, jangan jadi kaldai. Bukan kaldai bawa dadah tetapi kaldai pikul kitab seperti dalam Surah Jumaah.

1 comment:

Anonymous said...

Wah macam ada dendam dgn Fathul Bari, oh ya hampir lupa Islam di mula dgn Tahuhid bukan dgn politik, aku tengok blog kamu ni, banyak bicara politik dr Islam dan Tauhid tak salah rasanya kalau saya katakan kamu mendahulukan Politik dr Islam. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...