ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, December 3, 2011

Hey Shahrizat! Zaman sekarang kumpul beg tangan bukan ternak lembu....


Kasihan Shahrizat. Apabila kesnya(NFC) meletup, setiap apa yang dilihat, didengar dan dihidu segalanya semacam lembu. Ada bunyi lembu. ada baur lembu. Ada tahi lembu bahkan ada kepala lembu.

Bermula Nazri Aziz membelanya kemudian suaminya sendiri , mantan Menteri Lembu Muhyiddin yang terbabit bagi projek pada NFC dan terakhirnya Timbalan IGP Khalid sendiri turut turun padang untuk membelanya.

Semua turun padang membelanya. Menteri. Timbalan PM, suami dan akhirnya polis.

Wow! Bertuahnya Shahrizat kerana semua orang mahu membelanya.

Jika Timbalan IGP Khalid turut membelanya, ianya tidak menghairankan. Ini kerana kes kepala lembu di Selangor, Khalid turut menjuarainya. Barangkali jika Khalid jadi IGP nanti, eloklah PDRM tubuh Unit Lembu pula. Unit anjing dan kuda sudah ada.

Yang peliknya mengapa sekonyong-konyong Khalid "mengfatwakan" kes lembu Shahrizat tiada unsur rasuah sedang ianya dalam siasatan ? Adakah ini taktik bodek Khalid sempena Perhimpunan Agung UMNO?

Yang pasti kes lembu Shahrizat tidak dapat meredakan kemarahan penternak-penternak lembu seluruh Malaysia.

Juga, segala kenyataan pembelaan buat Shahrizat tidak berkesan. Sebab itulah Shahrizat "mengamuk sakan" dalam Perhimpunan Agung UMNO sambil menyingsing lengan.

Dan Shahrizat jangan syok sendiri. Jangan menyangka perwakilan ketawa gembira kerana sokong membelanya dalam isu NFC. Tetapi sebenarnya perwakilan yang turut bangun bukannya sokong Shahrizat tetapi mereka ketawa kerana lihat "tahi lembu" melekat di lengan Shahrizat !

Barangkali yang paling gembira dengan kes lembu Shahrizat tentunya Rosmah dan Raja Nong Chik. Tentu anda dapat agak mengapa ya?

Hey Shahrizat! Zaman sekarang orang kumpul gelang, beg tangan dan cincin bukannya ternak lembu!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...