ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, July 30, 2011

MESTI TONTON :Akhirnya...tamat juga sebuah Filem Hebat!


Setelah 6 orang ahli Partai Sosialis Malaysia(PSM) dibebaskan semalam, tamatlah episod "filem"BERSIH 2.0" arahan UMNO dan Kementerian Dalam Negeri(KDN).


Ahli PSM yang ditahan sejak 2hb Julai yang lalu(seminggu sebelum Perhimpunan BERSIH 2.0) mengikut Ordinan Darurat (EO) juga di sabit di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan atas tuduhan melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong. Namun selepas dibebaskan, mereka kemudiannya ditahan di bawah Seksyen 3(1) Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Pencegahan Jenayah) 1969 kerana dikatakan terlibat dengan pihak luar dan telah diresapi anasir subversif.


Bebasnya mereka bererti segala tohmahan terhadap BERSIH adalah karut dan ciptaan UMNO dengan bantuan polis.


Menjelang BERSIH 2.0 pada 9hb Julai, pelbagai andaian dan provokasi ciptaan UMNO dan polis.
Antaranya dikatakan BERSIH di danakan oleh NGO Kristian luar negara. Seterusnya BERSIH di resapi fahaman komunis dengan dikaitkan Partai Sosialis Malaysia.


Digawatkan lagi penemuan berbotol-botol bom petrol dan parang di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor oleh polis.


Akhirnya episod "filem BERSIH 2.0" arahan UMNO/Polis ditamatkan dengan penahanan seorang lelaki Kemboja membawa bahan letupan yang dikaitkan untuk di bawa ke perhimpunan BERSIH..

Semua babak itu dibuat oleh UMNO/polis menjelang 9hb.

Selepas 9hb Julai, tiada satu pun "babak-babak" itu betul dan "real" terjadi. Semua lakonan belaka.

Hasilnya, pada 9hb lalu tiada sebijipun batu dilontar oleh rakyat, tiada satupun pasu yang dipecahkan , tiada seorangpun anggota polis berdarah kepala dan tiada satupun kereta polis terbalik dan dibakar rakyat.

Yang pasti berlaku, seorang rakyat terbunuh gara-gara aksi polis, pipi pembantu Anwar ditembak, kaki Mat Sabu patah dan ribuan rakyat digari, ditangkap, disepak, dimaki hamun, ditumbuk, ditembak gas dan pancutan air.

Amat berbeza dengan propaganda UMNO, RTM, Tv3 dan polis yang "meracuni" fikiran rakyat kononnya BERSIH 2.0 bakal "membakar" Kuala Lumpur pada 9hb lalu.

Rakyat ingin tahu....dimana polis simpan botol-botol bom petrol dan parang yang "dijumpai" dulu?

Pesan rakyat...jangan dibuang benda itu. Membazir! Bukankah ianya boleh digunakan lagi dalam "filem-filem" mendatang?

2 comments:

Anonymous said...

SAYANG ILMU ADA TAPI AKHLAK TAK ADA. SEMUA PAKAI TEKA2 SAJA, SPEKULASI, TAK ADA FAKTA. BIARLAH ORANG TAK BERPELAJARAN SAJA MAIN POLITIK KOTOR NI.

Anonymous said...

bersih memang tak bersih...sanggup gadaikan negara demi pemimpin pembangkang laknatullah...cerita yg direka2 untuk mempengaruhi orang ramai supaya sokong PR....politik kotor pembangkang laknatullah...semoga ALLAH membalas segala kejahatan yg telah puak2 PR lakukan...amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...