ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, July 11, 2011

BERSIH 2.0 : Khairy seronok jadi Beruk Jalanan ?


Menjelang Himpunan BERSIH 1.0 , UMNO baru sahaja mengakhiri Perhimpunan Agungnya. Pak Lah dengan lantang berkata dalam ucapan penggulungannya, " Saya pantang dicabar ! " .


Menantunya Khairy Jamaluddin (KJ) tidak ketinggalan "menyalak dan berkokok" dengan menggelarkan peserta BERSIH 1.0 sebagai BERUK JALANAN.


Nah ! Sekarang KJ menjilat kembali "ludahan dan kahak hijaunya" dengan turut serta sebagai peserta demostrasi atas nama PATRIOT.


Dulu lain sekarang lain. Dahulu ayah mentua jadi PM. Bolehlah berlagak dan bertempik sana sini. Kini anak didik Mahathir jadi PM dan Mahathir amat benci kepada Khairy.


Motif KJ lebih menunjukkan tanda protes kepada PMNajib kerana tidak memilihnya menjadi Menteri Kabinet sedangkan lawannya anak Mahathir dilantik jadi ahli Kabinet.


Demostrasi PATRIOT pimpinan KJ berkesudahan dengan lintang pukang pemuda UMNO meninggalkan bendera Malaysia bertaburan atas jalanraya.


Barangkali inilah gambaran pimpinan UMNO apabila UMNO tumbang dalam PRU 13 nanti. Insyaallah. Lintang pukang pikul beg menuju airport untuk tinggalkan bumi Malaysia kerana takut didakwa di mahkamah !


Yang tinggal cumanya JKKK dan golongan "karat biru" yang menunggu panggilan Malaikat Maut.


Hey KJ ! Daripada anda bertempik melolong untuk tarik perhatian PMNajib dan Rosmah, elok anda ke Thailand untuk belajar dan ambil diploma.


Masuk Sekolah Tinggi Latihan Monyet. Belajar ambil kelapa. Itu lebih elok dari jadi BERUK JALANAN ! Ambil kelapa berkhidmat untuk negara tercinta!


Khairy, anda mampu melakukannya!

1 comment:

RIDZUAN OMAR said...

xbek label2 kn org "beruk jalanan"..kite sesama muslim kn..hmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...