ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, July 14, 2011

Pasca BERSIH 2.0 : Bagai Iblis tinggalkan Teman.


Dalam Ghazwah Badar, ketika kemuncak peperangan maka Allah Taala mengutuskan 1000 para Malaikat untuk menolong Tentera Islam.


Dikala itu Iblis yang turut serta mengambil bahagian di pihak Musyrikin Quraisy dalam bentuk penyamaran seperti Suraqah bin Malek ternampak kedatangan Tentera Malaikat. Maka dengan pantas Iblis memecut lari dari medan perang menuju laut dan terjun kedalamnya.


Iblis yakin dengan kedatangan Tentera Malaikat itu tandanya pihak Islam bakal mengecapi kemenangan dan mereka di pihak yang benar.


Sesudah BERSIH 2.0, PAS dilaporkan membawa 900 laporan salahlaku polis semasa BERSIH 2.0 pada 9hb yang lalu. SUHAKAM juga menerima puluhan aduan mengenail hal yang sama.


Selepas ini, yang bakal naik turun tangga mahkamah adalah pihak polis. Terutama yang berpangkat rendah. Mereka akan disabitkan dengan pelbagai dakwaan salahlaku.


Menteri Polis sepupu PMNajib Hishamudin, IGP Ismail , Timbalan Khalid dan pihak atasan Bukit Aman semuanya boleh "cuci tangan". Yang tanggung nanti polis berpangkat rendah yang gajinya sesen dua !


Alaa... macam kisah iblis tadi. Berlepas tangan melihat kedatangan Tentera Malaikat.


Hishamudin dan pimpinan Bukit Aman berlepas tangan melihat longgokan saman dari rakyat dan SUHAKAM. Biar anggota pangkat rendah "tadah telinga" dengar bebelan hakim nanti.


Ikut contoh PMNajib, lepas puas "mengganasi" rakyat melalui tangan polis pada 9hb lalu, beliau bersama Rosmah makan angin menuju London.


UMNO tahu segala aksi mereka salah dan jahat. Jadi untuk elak rakyat memarahi mereka, mereka gunakan polis. Polis jadi hamba kepada mereka atas satu slogan,
" Kami ikut arahan". Inilah wirid utama anggota polis berpangkat rendah.


Alaa macam Iblis lah. Iblis tahu dia sesat, angkuh , sombong, kufur. Iblis tahu dia akan masuk neraka. Jadi kerjanya sesatkan umat manusia.


UMNO tahu perjuangannya sekular, sesat, langgar hak asasi, zalim, penyamun, perompak, pembuli, lanun, penyangak duit rakyat dan segala yang sewaktu dengannya.


Oleh itu, UMNO gunakan polis untuk halang kemarahan dan kebangkitan rakyat.


Lepas 9hb, UMNO cuci tangan. Serah polis untuk naik turun tangga dan menjawab di mahkamah.


Dikala Iblis nampak Malaikat di Ghazwah Badar, terus pecut lari masuk laut. Biar Musyrikin tanggung kekalahan.
Dikala UMNO nampak dunia marah dalam BERSIH 2.0, terus UMNO cabut lari ke London. Biar Polis "terkoteng-koteng" naik turun mahkamah.


Ruginya ikut arahan setia kepada Iblis dan UMNO!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...