ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, July 10, 2011

Pasca BERSIH 2.0 : Dua orang bakal "dihukum" PMNajib ?


9hb Julai telah berlalu. Kini tibalah masanya untuk menghukum 2 manusia yang memalukan PMNajib.


Siapakah mereka berdua itu? Tidak mungkin sepupu PMNajib. Najib telah siapkan kerusi PM untuknya nanti. Cumanya ada 2 anak tangga bagi Hishamudin jadi PM iaitu Timbalan dan Presiden UMNO.


Manusia yang bakal menerima hukuman dari PMNajib atas nasihat Rosmah ialah Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaludin atas dosanya melanggar perintah Presiden yang menegah ahli UMNO sertai perhimpunan 9hb Julai itu.


Apabila Khairy bersama anak buahnya turut serta dalam perhimpunan itu bermakna KJ ingkar arahan parti dan secara langsung mengiktiraf Perhimpunan BERSIH 2.0. Inilah masanya untuk Mahathir dan anaknya Mukhriz "berkokok" ke telinga PMNajib untuk bertindak keatas KJ.


KJ menyangka tindakan beliau sebagai "patriot", malangnya Gerakan anti KJ dalam UMNO bakal melabelkan beliau sebagai penderhaka kepada parti dan Presiden.


Kedua, bakal menerima "sumpah seranah" PMNajib dan Rosmah ialah IGP Ismail. Mana mungkin kekuatan polis yang canggih dengan perisikan, ribuan anggotanya, kepakaran provokasi serta ribuan sekatan jalanraya masih gagal menghalang kemaraan rakyat menuju KL.


Ini soalan bakal disoal oleh PMNajib dan Rosmah pada hari mengadap Najib di Putrajaya nanti. Barangkali IGP Ismail tidak lagi jadi IGP ketika BERSIH 3.0 nanti.


Timbalannya Khalid dilihat agak cemerlang rekod menjadi "ahli UMNO" dengan kes demo kepala lembu dan kes Amirurasyid. Khalid dilihat mempunyai "keganasan" seperti mantan IGP Musa Hasan. Ciri-ciri inilah yang diperlukan oleh PMNajib menghadapi kebangkitan rakyat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...