ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, July 9, 2014

MAHATHIR : Bapa Penternakan Kroni




Sekonyong-konyong Muhyiddin mengungkit kembali Peristiwa Hitam 13 Mei dan dengan tiba-tiba di sambung kisahnya oleh sifu Muhyiddin,Dr Mahathir dengan kisah Johor bakal "ditelan" Naga macam Singapura.

Nampaknya serangan terhadap PMNajib bertali arus.Menariknya atas nama rasis dan perkauman.

Dr Mahathir dan anak juaknya ingin menyatakan bahawa slogan 1Malaysia dan Tranformasi Najib di landasan yang salah.

Nafsu jijik Mahathir terhadap politik dan jawatan PM masih membara.Kini Johor menjadi sasarannya.

Sejarah Mahathir dengan Istana Johor masih "panas".Pada zaman Mahathir dan ayah kepada Sultan Johorlah berlakunya krisis perlembagaan.Antaranya "pembubaran Tentera Sultan Johor" dan pesta perlondehan akhlak buruk Raja Melayu.

Menariknya Mahathir "serang" negeri Muhyidin.Tidak diketahui samada serangan ini berserampang dua peluru iaitu terhadap Kerajaan UMNO Johor dan Istana Johor yang diberitakan menjual tanah  RM4.5 bilion kepada Syarikat China.


Adakah Mahathir sedih dan marah kerana kroninya tidak dapat tender dan projek di Johor.Juga kemarahan Mahathir terhadap pembatalan Jambatan Bengkok masih menyala?

Jenis politik spesis Mahathir bukan membela Melayu tetapi menternak kroni.Mahathir gunakan alasan "membela Melayu" untuk mengaburi projek penternakan kroninya seperti Vincent Tan dan Ananda Krishnan.

Jika Mahathir serius membela Melayu sudah tentu pembunuhan Melayu di Memali tahun 1985 tidak berlaku dan rampasan royalti minyak Terengganu tahun 2000 tidak terjadi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...