ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, June 26, 2014

PETRONAS :Dulu Hassan kini giliran Shamsul pula?





Tiada diketahui apa sebab bekas orang kuat Petronas Tan Sri Hassan Merican yang banyak berjasa membawa diri ke Singapura.
Yang pasti ada campurtangan politik untuk "membuangnya jauh-jauh".Tidak sah jika campur tangan politik itu meniadakan nama UMNO!

Yang peliknya,dikala UMNO buang Hassan,Singapura yang terkenal dengan "Kecinaan"nya pula mengambil Hassan dan letak di tempat yang sewajarnya sebagai seorang professional.

Tempat Hassan diganti Tan Sri Shamsul Azhar Abbas. Sejak menggantikan Hassan,Shamsul banyak mengambil sikap "low profile".

Bagaimanapun,sekonyong-konyong Shamsul mengeluarkan kenyataan "berapi" yang ditujukan kepada orang politik.Tentunya UMNO ! PAS tiada kuasa dalam Petronas.

Barangkali Shamsul banyak bersabar dan pendam rasa atas perangai UMNO yang banyak ganggu kerjanya. Akhirnya Shamsul hilang sabar hingga keluar kenyatan melalui akhbar The Edge.

Akibatnya,juak-juak UMNO seperti PERKASA melalui lidah Ibrahim Ali mahu Shamsul dipecat dari Petronas. Mujur tidak di"pancungnya" kepala Shamsul !

Sebenarnya,Shamsul tidak tujukan kenyataannya khusus kepada Melayu tetapi khas buat UMNO.

Lihat apa yang terjadi sebaik sahaja PAS kuasai Terengganu? UMNOlah yang tarik balik royalti minyak.Bukan Petronas. Walhal Terengganu mempunyai 98% penduduk Melayu Islam.

Memang UMNO jahat dan celaka!



1 comment:

5sal said...

Memang CELAKA pun UMNO ni.Mujur PERKASA tak kuar amaran akan pancung kepala, kalau tidak jawbnya tadak kepala ceo petronas tu.Mungkin ceo petronas itu dianggap pengkianat kepada orang ME LAYU dan UMNO.Hahaha ngok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...