ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, March 15, 2014

MH 370: Mahathir ke Lahad Datu,PMNajib ke Kazakstan?






Ingatkah kita semaa Peristiwa Lahad Datu,sekonyong-konyong Dr Mahathir datang Sabah kononnya untuk beri semangat kepada pasukan keselamatan menghadapi pengganas Sulu?

Mengapa Mahathir ke Lahad Datu? Sebelumnya, nama Mahathir terpalit sebagai dalang pemberian IC kepada rakyat Filipina untuk menangkan UMNO di Sabah.

Apakah Mahathir ke Lahad Datu untuk "menutup" skandalnya itu.Ianya menjadi spekulasi dan misteri !

Kini kes MH 370 juga menjadi misteri. Setelah 8 hari,barulah PMNajib mengesahkan MH370 adalah pesawat yang dikesan oleh radar tentera Malaysia.Beliau juga membayangkan dua destinasi haluan MH370 semasa berhubung dengan satelit iaitu samada Lauan t Hindi atau ke utara Thailand meliputi Kazakhstan dan Turkmenistan.

Beliau tidak menyebut Mongolia.Barangkali sensitif buat beliau!

Dengan perkembangan terkini ini,dua teori boleh dibuat :

1) Satu "permainan" Amerika untuk "merisik dan menceroboh secara berhemah" terhadap Malaysia. Tujuan "permainan" ini adalah satu "lesen" Amerika "menodai" kawalan keselamatan Malaysia.
 Lihat,apabila Malaysia terdesak untuk dapatkan maklumat tentang MH370, Amerika dengan senang hati menghantar kapal perangnya untuk "menolong" Malaysia.Tentunya Malaysia perlu juga serahkan maklumat-maklumat rahsia untuk "memudahkan" Amerika mencari MH370.

Yang pasti,pertolongan Amerika tidak percuma! Barangkali MH370  "dilarikan"  Amerika ke Diego Garcia.

Jika Amerika ciptakan September 11 untuk menyerang Afghanistan dan negara Islam yang lain,adakah Amerika juga ciptakan MH370 untuk "menceroboh dan mencuri maklumat" terhadap Malaysia ?

2) Teori kedua agak mengganggu fikiran PMNajib dan Rosmah.

Didakwakan dalam MH370 ada terdapat rakyat Mongolia.

Adakah perampasnya adalah rakyat Mongolia? Apa motifnya?

Adakah mereka berdendam dengan Kerajaan Malaysia berkaitan isu pembunuhan Altantunya?

Bagaimana jika perampas itu buat tuntutan terhadap PMNajib agar diserahkan 3 individu yang dikaitkan dengan pembunuhan tersebut yang kini dibebaskan?

Atau perampas mahu berjumpa PMNajib?

Ini sekadar teori sahaja. Apapun semoga kita doakan semoga warga MH370 berada dalam selamat dan sihat.Ameen.


3 comments:

Anonymous said...

Masihkah kau ingat, disatu waktu dulu? masihkah kau ingat!nasihkah kau ingat! Kebetulan ya ! sebaik anwar dipenjara sekali lagi takutkan rakyat bangun marah untuk alih tumpuan orang ramai maka tak sampai 24 jam MH370 hilang disegitiga bermuda/vietnam, peristiwa lahad datu, peristiwa al-maunah,..... entah entah mh370 diturunkan dilandasan gong kedak kelantan/terengganu kerana ada lapuran nelayan nampak kapal terbang terbang rendah, lepas tu fikir fukirkanlah.......

Anonymous said...

Usahlah kita memikirkan apa yang diluar kemampuan akal kita berfikir ,lebih elok jika kita sama-sama berdo'a kehadrat Allah subhanahu wata'ala agar dipermudahkan urusan mengesan pesawat ,bab Najib dan kerajaan nak bercakap biarkan mereka bercakap ,kita pun sedia maklum apa yang sedang diusahakan oleh mereka untuk menutu segala kepincangan dalam tatacara memerentah dengan pelbagai kepayahan pada rakyat bagi orang ramai hanya boleh bersuara tapi kita lihat sendiri bagaimana tindakan diambil sebalik pembangkang yang dipersalahkan ,kerajaan hari ini hanya tahu menyalahkan pembangkang saja .itulah hakikatnya.

Anonymous said...

Kalau (seandainya) berlaku rampasan pesawat oleh rakyat Mongolia dan mahukan Najis sebagai pertukaran bagaimana? Apa susahnya... Serahkan sahaja Najis dan Ros Puaka sekali bersama-sama bakal menantu Kazahstan tu sekali (tiada nilai satu sen pun manusia tersebut di negara ini dan di sisi tuhan juga).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...