ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, January 13, 2014

Antara kangkung dan beg tangan.



Rakyat berdebar-debar apabila PMNajib mula memperkataan tentang penurunan harga barang semasa berucap di Kemaman sempena pemberian bantuan banjir.

Berdenyut jantung sambil menaruh harapan agar PMNajib mengumumkan penurunan harga minyak.Lega dan syukur.Pasti PRU 14,rakyat kembali mengundi BN.

Malangnya,sekonyong-konyong PMNajib umumkan "harga kangkung" turun dan mahu rakyat ucapkan terima kasih pada UMNO dan BN.


Ingat Professor sahaja yang dijangkiti sidrom kangkung.Nampaknya sidrom ini sudah menjangkiti PMNajib.

Kita sudah ada Menteri Cap Ayam yang seru rakyat hijrah dari Malaysia jika tidak setuju dengan BN,yang suruh rakyat jangan makan ayam,yang suruh rakyat jangan lalu jalan yang ada tol.

Nampaknya PMNajib juga tidak mahu ketinggalan.Jika menterinya semua Cap Ayam,beliau mahu kecapi gelaran PM Cap Kangkung.

PMNajib biasa hidup dengan suasana bangsawan dan kemewahan. Mana dia tahu tentang beza harga kangkung dengan harga minyak.

Barangkali dia hanya tahu beza harga beg tangan dan cincin sahaja. Mujur di Kemaman beliau tidak umumkan penurunan harga beg tangan dan cincin.Jika dia umumkan tentu orang di "sebelahnya" melompat sakan ! Dapat shopping satu treler beg tangan Birkin kat Dubai sambil menginap Hotel Buruj.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...