ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, September 2, 2012

Perayaan Merdeka penuh "bangkai busuk".


Menyedari Sambutan Kemerdekaan kali ke 55 penuh kontroversi, UMNO terpaksa mencari isu-isu untuk menutup "pelbagai bangkai busuk" tentang sambutan kemerdekaan.


Jika tahun lepas, isu Mat Indera dan komunis diketengahkan, kali ini isu pijak gambar Najib, bendera Sang Saka dan ketidakhadiran Sultan Selangor.

Kalau diperhatikan, isu Mat Indera berakhir dengan Mat Sabu dimohon maaf berkali kali oleh tukang fitnah dalam mahkamah walaupun ribuan laporan polis dibuat.

Tentang pijak gambar Najib pula, dengan "mulut besar" sepupu Najib menganggap kesalahan yang melampau. Tetapi dia lupa dengan gambar Ketua Menteri Pulau Pinang, Anwar Ibrahim dan MP Shah Alam yang dipijak, dikoyak oleh ahli Parti Keris Telanjang ( kini dikenali Parti Syaitan Yang Dikenali).

Bendera Sang Saka pula, isunya bukan Jalur Gemilang dibakar atau dipijak. Sekadar dikibar oleh anak muda. Anak Muda mempunyai tafsiran tersendiri dengan sejarah Sang Saka.

Mengapa begitu "bodoh" Menteri Polis keluar arahan mahu cari dan siasat pengibarnya ? Sepatutnya sepupu Najib arahkan SB cari siapa arahkan kibar bendera Israel di atas bangunan PWTC milik UMNO /

UMNO memang tidak puas hati dan tidak lena tidur jika isu Sultan tidak diketengahkan. Sejak bila UMNO menjadi pembela Sultan? Adakah UMNO sudah puas "bogelkan,telanjangkan" Raja-Raja Melayu?
Kalakarnya UMNO, dalam satu masa mendakwa pembela Raja Melayu dan dalam masa yang sama masih pakai kata-kata dan nasihat "Tukang Bogel" Raja-Raja Melayu, Dr Mahathir
( mantan Presiden Parti Syaitan yang Dikenali).

Malaysia telah merdeka 55 tahun tapi pemikiran pemimpin UMNO masih di "level" JKKK .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...