ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, January 1, 2012

Tahun 2012 bakal menjanjikan harapan.


Hari ini bermulanya Tahun Baru Masehi 2012. Tahun 2011 tentunya meninggalkan banyak kenangan samada manis "leting", pahit"nepang", masam "pekok" dan tawar"hebe".

Tahun 2011 meninggalkan banyak persoalan dan masalah untuk di"selesaikan" tahun 2012. Antaranya :

MALAYSIA
1) Pilihanraya kali ke 13. Tuntutan BERSIH 2.0 masih jauh lagi. SPR masih ber"kluk klek" dalam banyak hal. Hanya celup dakwat yang dipersetujui oleh SPR. Itupun belum menyakinkan. Jika SPR masih berdolak dalih dalam isu pengundi asing, pengundi pos, rakyat perlu mengadakan himpunan BERSIH 3.0 pada Februari ini.

2) Akta AUKU. Dasar PMNajib yang "berflip flop". Dulu PMNajib menipu rakyat dalam isu mansuh ISA. Kini beliau cuba menipu lagi. Giliran mahasiswa pula untuk di tipu Najib. Peristiwa Adam Adli dan keganasan polis di depan UPSI bakal memarakkan lagi api kebangkitan mahasisiwa. Kita katakan tahun 2012 adalah Tahun Kebangktan Mahasiswa.

3) Skandal UMNO. Barangkali ini satu taktik dan helah UMNO menimbulkan pelbagai "skandal" yang dilakukan oleh pimpinan mereka untuk menunjukkan kononnya mereka membasmi rasuah. Antaranya kes rasuah Khir Toyo, skandal lembu Shahrizat dan akaun Awang Adek. Peliknya skandal Submarine yang melibatkan rasuah, pembunuhan semakin kemas ditutup. Juga kes cincin dan beg Rosmah cepat-cepat di sapu bawah karpet.

4) Peperangan antara Najib dengan Muhyiddin semakin "panas". Beruntungnya Muhyiddin kerana Mahathir berada di belakangnya. Cepatnya Muhyiddin jadi PM bermakna cepatnya Mukhriz putera Mahathir jadi Timbalan Perdana Menteri.

5) Anwar menjadi warga Sungai Buloh kali kedua. Tarikh 9 Januari bakal menghumbankan Anwar ke Sungai Buloh. Keyakinan 99.9% Anwar ke penjara adalah berdasarkan Sistem Kehakiman Malaysia yang semakin tidak dipercayai. Barangkali jika pada 9hb ini, keputusan membebaskan Anwar ia adalah antara 7 Keajaiban Dunia !

SYRIA
Telah hampir setahun kebangkitan rakyat Syria berlaku. Didoakan moga Tahun 2012 regim Bashar Assad bakal tumbang. Nasibnya bakal menjadi seperti Gaddafi. Di bunuh rakyat sendiri. Tangan Bashar penuh berlumuran darah rakyatnya sendiri. Regimnya bakal senasib regim Mubarak dan Tunisia.

MESIR
Pilihanraya pusingan ketiga bermula Januari ini. Pilihanraya Presiden dijangkakan selewatnya September. Tetapi pihak pembangkang mahukan Mac ini. Pengaruh Tentera masih kuat menguasai teras Pemerintahan Sementara Mesir. Adakah pihak Tentera begitu senang memberikan kuasa kepada rakyat menerusi pilihanraya?

Adakah Mesir bakal menjadi Algeria Kedua ? Amerika dan Israel tidak sekadar menjadi pemerhati dalam politik Mesir. Masing-masing memainkan peranan untuk menghalang kuasa pemerintahan Mesir jatuh ke tangan Ikhwanul Muslimin.


Ramalan Tok Pepijat untuk Tahun 2012:
1) Anwar dibebaskan.
2) Pilihanraya tidak jadi diadakan Tahun 2012.
3) Regim Bashar Assad bakal tumbang.
4) Israel bakal berperang dengan Negara Arab seperti Mesir dan Syria.
5) Pengaruh Turki menggantikan Iran dalam Dunia Islam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...