ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, August 28, 2011

Dulu busuk kini mula mewangi bagai kasturi!


Pejuang Kemerdekaan Shamsiah Fakeh telah meninggal dunia. Walaupun nama beliau "amat busuk" kepada sejarah negara. Tetapi percayalah dalam tempoh 10 tahun lagi, namanya seharum sewangi kepada negara. Lihatlah dahulu, nama Tok Janggut, Mat Kilau dan Haji Abdul Rahman Limbong dan Rosli Dhobi begitu "busuk" bahkan di gelar penderhaka. Semuanya akibat permainan kotor dan jahat UMNO yang menjadi penyambung warisan penjajah British.

Akhir-akhir ini sahaja UMNO berani angkat Tok Janggut dan lainnya. Itupun setelah Penjajah Inggeris balik ke London dan bagai hangat-hangat tahi ayam dan bagai lepas batuk di tangga! Cuba anda lihat setiap kali kita di ambang Perayaan Menyambut Kemerdekaan, mana ada kisah pahlawan -pahlawan ini di"highlight"kan. Yang naik dulu, kini dan selamanya ialah UMNO, Datuk Onn dan Tuanku Abdul Rahman.

Sejarah Tanah air perlu di semak semula. Banyak benda perlu dicungkil dan dikaji semula. Banyak persoalan belum terjawab. Antaranya mengapa Shamsiah Fakeh terlibat dengan PKM?
Begitu juga Rashid Maidin ? Apabila kita mendengar di sebelah pihak, maka tentunya busuk dan buruk nama mereka ini. Kita merasakan mereka yang berugama Islam yang terlibat dengan PKM mempunyai sebab-sebab yang munasabah. Mereka mangsa keadaan dan tiada pilihan. Bila-bila masa sahaja British menunggu dengan tali gantung!


Percayalah ! Kebenaran akhirnya akan menang. Mungkin anak cucu mereka yang tersisih akibat kejahatan UMNO akan menggali semula bukti-bukti kebenaran ayah/datuk mereka. Ketika itu, barulah kita tahu siapakah yang sebenarnya pengkhianat ugama, bangsa dan tanah air.


Kita tidak masih tidak lupa dengan ungkapan UMNO terhadap Hizbul Muslimin...sebagai bahaya dari gunung! British mengharamkan Hizbul Muslimin dan UMNO dibelai oleh British !
Sesungguhnya walaupun Tok Janggut, Haji Abu Bakar Baqir, Rashid Maidin, As Syahid Ibrahim Libya tidak sempat melihat UMNO ditalqinkan tetapi sekurang-kurangnya anak cucu mereka sempat melihat detik-detik keazaban UMNO menjelang sakaratul maut!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...