ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, February 3, 2011

MESIR : Tajamkan kuku dan besarkan penjara.


Akhirnya Presiden Mesir Hosni Mubarak "mengendur"sedikit keegoannya. Selepas berucap dengan takbur dan kesombongan persis Firaun untuk kekal jawatan, hari ini mengumumkan untuk bersara September ini.



Mengapa pilih September tidak serta merta?



Itulah taktik dan "wirid" diktaktor di seluruh dunia. Kononnya untuk keselamatan, teratur dan demi rakyat. Mubarak bersumpah untuk mati di bumi Mesir. Boleh dipercayai ? Sedangkan anaknya yang bakal diangkat menjadi Presiden Mesir telah memikul 100 beg melarikan diri ke Britain.



Mubarak dengan dikelilingi oleh Penasihat Zionis (macam UMNO dikelilingi APCO) sedang merancang sesuatu untuk terus berkuasa.



Langkah pertamanya, menyuruh seluruh penyokongnya untuk bertempur dengan rakyat. Senjata pisau, batu bahkan penyokongnya akan mendapat senjatapi untuk melakukan provokasi terhadap rakyat.



Apabila berlaku pertempuran hasil provokasi (macam aksi SB kita setiap demo di KL) , maka tentera akan digunakan untuk campurtangan dan seterusnya meneruskan penguasaan Mubarak keatas Mesir.



Kejayaan rakyat untuk jatuhkan Regim Mubarak bergantung sejauhmana mereka bertahan untuk berdemostrasi. Juga sejauhmana langkah proaktif dilakukan oleh pimpinan Ikhwan Muslimin.



Sebarang langkah berundur, bermakna memberi peluang Mubarak mengasah lebih tajam kukunya dan memperluaskan lagi saiz penjara buat penentangnya!
Bayangkan sehingga September, bagaimana ketajaman kuku Mubarak dapat diasah dan berapa kilometerkah penjara dapat disiapkan untuk dihuni oleh penentangnya?

2 comments:

joecharlie said...

macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM 1 comments

d zal said...

ASKM 4 all.

Tak timbul pasal sokong sapa , UMNO ke PAS.Yang penting mereka pelajar adalah rakyat Malaysia.

Adalah menjadi tanggungjawab kerajaan untuk selamatkan mereka.

Janganlah salah faham Joe , parti dan kerajaan adalah dua makna yang berbeza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...