ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, October 27, 2008

Permainan UMNO dulu, kini dan selamanya.


Melihat kepada tema kemerdekaan negara kita kali ke 51 iaitu " Perpaduan Teras Kejayaan", kita merasakan agenda perpaduan antara kaum yang sering diwar-warkan oleh UMNO/BN hanyalah sekadar tin-tin kosong. Selama 51 tahun, rakyat ditipu dngan slogan perpaduan oleh UMNO/BN.


Sebenarnya UMNO/BNlah menjadi jaguh perkauman. Kita melihat bagaimana UMNO,MCA dan MIC bermain tarik tali untuk menipu Melayu, Cina dan India. Cuba anda lihat permainan mereka :




1) Isu Bahasa Inggeris dalam subjek Sains dan Matematik.


Cuba anda melihat mengapa kerajaan UMNO hanya berani jadikan Sekolah Kebangsaan (Melayu) sebagai sasaran untuk gunakan Bahasa Inggeris dalam kedua subjek tersebut? Mengapa tidak sekolah Cina ? Bahkan PM dalam satu majlis anjuran MCA sebelum PRU 12 mengisytiharkan Bahasa Cina kekal dalam pengajaran kedua subjek tersebut.


Isunya ialah ianya akan menjarakkan lagi perpaduan kaum. Orang Melayu akan mengatakan pemerintah(UMNO) takut pada Cina. Secara langsung orang Melayu akan "dengki" dengan penggunaan bahasa Cina di SRJK.


Ini hanyalah permainan UMNO/BN supaya berlaku dengki mendengki antara kaum.




2) Polarisasi Penduduk


Mari kita lihat bagaimana UMNO mencorakkan penduduk di negara ini dengan menjadikan bandar-bandar bermajoriti penduduk Cina manakala orang Melayu terpinggir ke pendalaman.


Cuba kita lihat isu di Kedah baru-baru ini. Mengapa Kerajaan PAS Kedah menaikkan kuota bumiputra kepada 50%?


Isunya ialah semasa UMNO/BN memerintah Kedah, mereka luluskan lebih banyak perumahan yang tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu. Kebetulan taukeh-taukeh pemaju adalah orang Cina. Apabila ianya berlaku orang Melayu akan berkata pemaju Cina hanya buat rumah untuk orang kaya yang kebetulan majoritinya orang Cina. Maka timbullah di dalam kepala orang Melayu, orang kaya hanya orang Cina dan bandar untuk orang Cina ! Orang Melayu hanya tinggal kat kampung! Sama seperti zaman penjajah! Di sini kita lihat peranan UMNO. Asalkan fulus 'membuncitkan perut" mereka, maruah bangsa diletakkan di bawah tapak kaki. Yang jadi mangsa adalah rakyat!

Kes Tasek Utara , Kg Berembang dan yang terbaru Kg Plentong. Ini semua kejahatan UMNO.


Inilah permainan UMNO untuk laga-lagakan kaum di negara ini.


3) Peristiwa Batu Burok dan Babi di Melaka.

Anda lihat bagaimana UMNO menggunakan polis untuk melebarkan lagi perkauman antara Melayu dengan Cina. Layanan untuk Melayu di Terengganu adalah peluru hidup manakala untuk Cina di Melaka selembut sutera! Bukan kita mahu Cina di Melaka juga dapat peluru hidup...Tidak! Kita menentang apa jua kekerasan kepada semua rakyat samada Melayu , Cina maupun India.

Tetapi itulah permainan perkauman UMNO. Dengan mengamalkan pilih kasih, orang Melayu dan Cina benci membenci. Angkara UMNO, polis menjadi mangsa kebencian orang Melayu. Ini bukan kerja pembangkang tetapi UMNO dan BN.


4) ISA

Perhatikan bagaimana 3 orang di tahan. Dua bebas dan seorang ke Kemunting. Dua orang yang bebas adalah Cina manakala Melayu kekal ISA. (Sekali lagi kita tegaskan ...Kita menentang ISA)

Adakah kita perhatikan mengapa perkara ini berlaku ? Adakah jurang perkauman semakin mengecil dengan penahanan ini ?


5) DEB

Matlamatnya mungkin murni. Apatah lagi sudah 30 tahun terlaksana. Sudah tentu tiada umat Melayu duduk di pondok buruk. Tiada lagi rakyat bumiputera makan siput babi. Atau tiada lagi kanak-kanak Melayu keciciran persekolahan. Tapi lihatlah depan mata kita. Mengapa ini terjadi ? Semuanya permainan UMNO. Biarkan Melayu tetap miskin dan berada dalam kebodohan. UMNO candukan anak-anak muda Melayu dengan hiburan dan kelalaian.

Projek-projek difaraidkan sesama kroni. Begitu juga dialibabakan kepada taukeh-taukeh Cina.

Apabila ini berlaku, orang Melayu melihat seolah-olah Cinalah punca DEB gagal . UMNO lepas diri. Sekali sekala cium keris telanjang kononnya pembela bangsa. Poooorah! Kita lihatlah mana-mana projek terbengkalai, siapa konkratornya. Pasti kroni UMNO! Duit kebas, projek hanyut dan Melayu kekal miskin.


6) Hindraf

Lihat bagaimana Menteri UMNO memomokkan kononnya Hindraf anti Islam. Tujuannya supaya berlaku pergeseran kaum antara Melayu dengan India di Malaysia. Hindraf ditubuhkan atas kesedaran orang India yang rasa tertipu dengan MIC teman permainan UMNO. Hindraf benci UMNO kerana menipu mereka selama 51 tahun dengan menjadikan Sammy Vellu sebagai boneka UMNO. Membenci UMNO bukan bermakna membenci Islam dan Melayu.


Kesimpulan

Ketahuilah olehmu sekalian rakyat Malaysia! UMNO lah pengkhianat kepada bangsa Melayu sendiri. Mereka berkokok dan menyalak jika sekiranya "perut buncit" mereka cuba di"kempiskan". Lihatlah projek babi di Selangor. Mengapa mereka menyalak? Kerana UMNO tak dapat duit masuk melalui projek itu kerana Pakatan Rakyat menguasai Selangor. Walhal UMNOlah perintis projek babi itu.

Begitu juga mengapa UMNO kerahkan ahli-ahlinya berdemo sakan apabila Lim Eng Guan berhasrat hapuskan DEB? Kerana itu tandanya "perut buncit" mereka akan mengempis! UMNO juga menyalak lagu perkauman,"Cina nak hapuskan DEB" . Peliknya bila TPM Najib bersuara seperti Eng Guan, tiada pula demo kat Putrajaya. Itulah model perkauman ciptaan UMNO.


Sampai bila orang Melayu nak celik dan sedar? Orang Cina dan India dah lama insaf dan berubah. Sedihnya hanya 5% orang Melayu sedar kejahatan UMNO. Yang lainnya telah "layu" dan me LAYU.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...