ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, May 20, 2013

Pak Lah cari Al Ghazali......KJ cari siapa pula?




Seperti biasa macam dulu-dulu, Menteri Kabinet bersemangat untuk berkhidmat untuk rakyat. Berdegar-degar dan "berselok-selok" semangat mereka.

Semuanya memandang dan menyambut baik kenyataan Khairy sewaktu hari pertama tugasannya; “saya bukan Menteri Belia Barisan Nasional, saya Menteri Belia dan Sukan Malaysia, menteri untuk semua”.

Menariknya, Khairy Jamaludin(KJ) begitu "naik sheh" bila dilantik menjadi Menteri Sukan dan Belia. Maklumlah setelah di"peram" begitu lama hingga jadi budu atau kicap!

Kata-katanya sebaik melangkah dengan berpakaian kebangsaan dan bergaya, “saya bukan Menteri Belia Barisan Nasional, saya Menteri Belia dan Sukan Malaysia, menteri untuk semua”.

Teringat zaman mentuanya mula masuk Sri Perdana, "mari bekerja bersama saya, bukan bekerja dengan saya" dan ditaukidkan dengan sajak keramat," aku cari mana dia Ghazali dan Syafie(Imam)....." 

KJ, elok sertakan bersama sajak seperti mentua anda.

Malangnya,setelah masa berlalu, Pak Lah mula lupa kata-kata keramatnya dan sajak Damai Abadi.

Pak Lah tidak  jumpa al Ghazali  dan Asyafie tetapi terjumpa "dengan tidak sengaja" Patrick Lim.

Pak Lah "tukar" slogan daripada mari bekerja bersama saya  menjadi mari bekerja dengan  Budak Tingkat Empat.

Akhirnya Pak Lah ditendang keluar gara-gara PRU 12.

Kini, giliran menantunya KJ pula bermain kata-kata.

Adakah sekadar "roh Pepsi Cola" sahaja. Buih banyak pada permulaannya!

Tengok lagak KJ, rasanya bidang fesyen bakal mendapat peruntukkan lebih dari Kementerian beliau. Maklumlah beliau berminat dengan dunia model. Jadi modelpun.

Apapun, elok KJ siapkan dulu Hospital Rembau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...