ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, May 7, 2013

Pasca PRU 13 : Sampai bila lagu perkauman terus berkumandang?




Seperti dijangkakan, ulasan dari pimpinan UMNO tentang PRU 13 berbaur perkauman.

Najib : Tsunami Cina.
UTUSAN : Apa lagi Cina mahu ?
Ali Rustam : Cina tidak kenang budi.
Mahathir : Cina tolak salam persahabatan dengan Melayu.

Semuanya dendang lagu lama UMNO, perkauman. Adakah lagu lama ini berkumandang sehingga 13 Mei untuk takutkan orang Cina ?

Sampai bila UMNO mahu dendang lagu perkauman? Ini bukan zaman 60an dan 70an yang panas dengan isu perkauman.

Ini zaman internet dan globalisasi. Anak muda cerdik boleh berfikir. Malangnya UMNO terutama Mahathir masih berfikiran jumud dan sempit. Berfikir seperti zaman 60an.

Tolong malu sikit dengan anak-anak muda Melayu,Cina dan India.

UMNO masih berfikiran sempit. Bagi UMNO, jika Cina sokong pembangkang ianya chauvinis. Sama seperti jika ada anak muda berlawanan pandangan dengan kerajaan ianya pembangkang.

UMNO mahu orang Cina ikut telunjuk UMNO dulu,kini dan selamanya.

Sebenarnya, Mahathir mahu "cover" kesilapannya yang mewujudkan banyak kawasanParlimen untuk bukan Melayu dengan fikiran bahawa Cina selamanya ikut "punggung" UMNO.

Najib pula mahu "cover" agar Muhyiddin tidak desak beliau letak jawatan kerana merosot undian seperti nasib Pak Lah.Cepat-cepat Najib buat isu dengan "tsunami Cina".

Sebenarnya, yang paling UMNO takut ialah bukan Cina sokong DAP. Ini sudah biasa Cina sokong DAP sejak dulu lagi.Tiada yang peliknya.

Yang paling UMNO takut ialah orang Cina undi PAS. Kini orang Cina tidak takut dan malu untuk undi PAS. Lagi mimpi ngeri UMNO ialah PAS dan DAP saling tolong menolong untuk menangkan calon kedua parti. Lihat fenomena ini terutama di Selangor, KL dan Perak.

UMNO takut PAS ganti mereka. UMNO rela gunakan tenaga Bangla,Nepal,Indonesia untuk tolong mereka. Yang pasti UMNO tidak mahu PAS ganti mereka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...