ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, August 14, 2013

MESIR KINI : Amerika bayar US 1.2 bilion untuk darah rakyat Mesir !



Setelah 40 tahun Tentera Mesir menggantungkan senjatanya melawan Tentera Zionis, kini dalam masa 24 jam mereka dapat membunuh "musuh dan pengganas" yang bersenjatakan naskhah Al Quran seramai lebih 3,000 orang.

Satu rekod mengatasi Operasi Israel ke atas Gaza Jun 2006 yang menyerang Gaza selama sebulan dan cuma dapat membunuh rakyat Palestin seramai 2,200 orang.

Tentera Mesir pimpinan General As Sisi juga dapat mengatasi rekod Tentera China.Tentera China cuma dapat membunuh 2,000 orang sahaja di Dataran Tiananmen Jun 1989.


Sikap jahat Amerika  begitu jelas dalam soal Mesir. Amerika hingga kini sekadar mengutuk keganasan tetapi masih tidak tegas untuk bertindak ke atas Regim As Sisi. 

Bahkan tidak mengakui rampasan kuasa oleh Tentera Mesir sebagai kudeta dan terus menyalurkan bantuan kewangan ketenteraan USD 1.2 bilion kepada Mesir .Ini berbeza dengan tindakan Amerika terhadap China.

Apabila China bertindak ke atas peserta  demostrasi di Medan Tiananmen Jun 1989, dengan pantas Amerika dan sekutu Baratnya mengenakan Embargo senjata ke atas China.Sekatan embargo itu masih berjalan hingga kini.

Adakah bantuan USD 1.2 bilion dari White House sudah memadai dengan "jasa baik" As Sisi dan Tentera Mesir untuk membunuh 3,000 rakyatnya?

Inikah pra-syarat dari Washington kepada Regim As Sisi untuk dapatkan dana tersebut?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...