ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, August 28, 2010

Sempena Ramadhan,pakat doa "hidayah" buat pimpinan DAP


Isu MP Serdang masuk surau kini mengambil alih isu "doa hidayah" buat KM Lim Guan Eng. Jika isu di Pulang Pinang dicipta UMNO untuk lagakan Yang Dipertuan Agong dengan DAP, kini isi MP Serdang pula dicipta UMNO untuk lagakan DAP dengan Sultan Selangor.

Menariknya, kedua isu ini juga membabitkan PAS. Individu yang baca khutbah dan Surau yang jemput MP Serdang adalah penyokong PAS.

Barangkali UMNO berfikir mereka ciptaita kedua isu ini semacam menembak satu peluru kena 2 mangsa. Iaitu orang Melayu benci kepada PAS dan DAP

Sebenarnya mereka silap. Hasil yang sebenar ialah hubungan PAS dan DAP semakin akrab.

Mengapa? Barangkali Lim Guan Eng terharu dengan adanya individu Muslim berdoa untuknya masuk Islam.

Kalaulah Rasulullah berdoa antara 2 Umar iaitu Umar Al Khattab atau Abu Jahal moga masuk Islam salah seorang daripadanya dalam keadaan keduanya terkenal kejahatannnya terhadap Islam, apa yang pelik doa hidayah buat LGE yang bercita-cita ikut Umar Abdul Aziz.

MP Serdang juga barangkali terharu dengan sikap terbuka ahli PAS menjemput untuk berbuka puasa walaupun dirinya tidak berpuasa dan non Muslim. Mungkin agak janggal MP Serdang berdiri tempat imam. Itu sekadar teknikal tetapi tidak haram. Sekadar menyalahi adat masyarakat sepertimana janggalnya orang lelaki memakai kain batik selain Kelantan dan Terengganu.

Moga Ramadhan merapatkan lagi ikatan PAS-DAP dalam keadaan UMNO amat dengki dan benci DAP memahami Islam sebenar melalui PAS.

Sakit hati UMNO bertambah lagi dengan kegagalan mereka dengan isu doa hidayah LGE, hudud dan MP Serdang.

Kepada UMNO, anda jangan berputus asa. Perbanyakkan fitnah dan mencipta fitnah di bulan yang mulia ini! Bukankah ianya amalan anda dulu, kini dan selamanya?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...