ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, August 7, 2010

Dengarlah luahan hati Dr Chua Soi Lek.


Dalam masa seminggu. Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek melepaskan dua "bedilan" kepada kaum Cina. Semuanya bertempat di negeri yang dikuasai PAS, Kelantan dan Kedah.

Motif dan mesejnya sama. Jangan bagi laluan PAS menguasai negara nanti kaum Cina merana. Itulah mesej sebenar yang ingin disampaikan oleh Presiden MCA.

Ucapan Dr Chua Soi Lek di Kedah lebih menarik. Ucapan eliau pada Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, semalam telah memberi tanggapan negatif kononnya negara-negara Islam itu “tidak progresif, korup, miskin dan terkebelakang”.

Sebenarnya keindahan Islam dihalang oleh UMNO untuk Chua Soi Lek melihatnya. Juga barangkali beliau melihat akhlak Islam melalui jendela UMNO.

Kita tidak menyalahkan Chua kerana mempunyai tanggapan negatif kononnya negara-negara Islam itu “tidak progresif, korup, miskin dan terkebelakang”. Beliau tidak melihat zaman kegemilangan Islam tetapi apabila melihat cara UMNO memerintah negara.

Mana mungkin beliau melihat wajah Islam yang sebenar jika beliau melihat UMNO yang penuh dengan rasuah, skandal seks, arak dan judi. UMNOlah yang memberi contoh terbaik buat Chua.

Barangkali inilah luahan hati Chua apabila mengenang nasibnya semasa skandal video lucah. Beliau pelik mengapa ianya sahaja jadi mangsa. Sedangkan puluhan pimpinan UMNO lebih dahsyat skandalnya tetapi terlepas.

Video lucah beliau sekadar moralnya, keluarganya dan musuh politik. Tidak babitkan pembunuhan,rogol, duit rakyat dan rasuah. Tetapi bagaimana dengan kes Norita, Altahtunya, kapal selam,FELDA, Sime Darby?

Mungkin semasa Dr Chua luahkan perasaannya di Alor Star, beliau juga terbayangkan wajah Jamaludin Jarjis, Ali Rustam, Khary Jamaludin, Khir Toyo, Mat Taib, Khalil Yaakob, Najib, Muhyiddin, Rahim Tamby Chik, Tengku Adnan dan entah siapa lagi yang banyak memberi "contoh terbaik" kepada beliau.

Terimakasih atas jawapan Lim Guan Eng terhadap luahan Dr Chua Soi Lek. Kita tunggu pula jawapan Karpal Singh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...