ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, January 2, 2010

Kalimah ALLAH.: Jawapan Dr.Yusof Qardawi ?



Nampaknya isu penggunaan nama ALLAH memulakan konflik tempatan minggu pertama 2010. Sebaik sahaja Mahkamah Tinggi memutuskan Gereja Katholik boleh gunakan kalimah ALLAH, timbul pro dan kontra dikalangan umat Islam.





Banyak NGO Islam membantah. Begitu juga kalangan politikus. Peliknya UMNO yang baru sahaja menganjurkan konsert maksiat (benarkan lesen) Sambutan Tahun Baru 2010 juga tidak mahu ketinggalan membantah. Bahkan mahu menjuarai isu ini. Seolah-olah merekalah pembela Umat Islam. Biasalah dasar pragamatis. Dasar berjuang berdasarkan keadaan semasa.






Bagi PAS pula berlaku sedikit percangahan pendapat. Ada yang memandang keputusan Mahkamah Tinggi itu dengan pandangan dakwah. Dan ada juga dengan penuh kebimbangan.




Semuanya mempunyai alasan dan hujah tersendiri.


Kita perlukan pakar rujuk untuk atasi kemelut ini. Siapakah yang layak memberi kata putus yang boleh di terima ramai samada Parti Pemerintah maupun Parti Pembangkang terutama PAS?






Apa salahnya kita semua merujuk Ulama Tersohor masakini iaitu Dr Yusof Qardawi. Bukankah kita semua meraikan beliau baru-baru ini di Putrajaya.






Pihak kerajaan memilihnya sebagai Tokoh Maal Hijrah manakala pimpinan tertinggi PAS turut sama hadir majlis tersebut bagi meraikannya.





Ayuh! Apa tunggu lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...