ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, August 21, 2008

Wajah-wajah Anak Malaysia Menjelang 31hb Ogos


Saya sebenar tidak gemar paparkan gambar-gambar politik dalam blog ini. Tapi kali ini rasanya seolah terpanggil untuk menyiarkannya.

Ada pepatah mengatakan sekeping gambar itu lebih memberi makna dari 1000 perkataan. Cuba anda lihat wajah-wajah dalam gambar ini. Ia diambil semasa Penamaan Calon di Permatang Pauh. Ianya memberi 1001 persoalan untuk diungkaikan. Antaranya :

1) Anak siapa tu weeh? Tentu ibubapanya malu besar kat orang kampung. Mereka tidak pernah didik anak mereka berperangai demikian.

b) Budak IPT mana tu ? (biasanya Puteri/Putera UMNO student IPT) . Malunya IPT punya student macam ini. Mungkin kat situ ada diajar silibus berlagak macam tu?

c) Tunang siapa tu weeh? Merah padam tunang mereka lihat aksi mereka. Mungkin hantar balik cincin batal pertunangan.

d) Majikan mana tempat mereka kerja? Aksi ini mungkin macam kerja GRO je.

e) Parti mana punya ahli macam tu? Tentunya UMNO. Wow!! Spesis ini memangpun ramai kat dalam UMNO. Jika dulu UMNO penuh dengan guru kemudian ahli koporat dan kini ahli-ahli SX. Mungkin inilah wajah-wajah yang bakal ambil jawatan Ketua Wanita UMNO.

Inilah gambaran "kebodohan dan ketololan" politik Malaysia. Kalau kita bandingkan politik kita dengan negara luar seperti Thailand, Indonesia, Singapura jauh sekali dengan Negara Barat, kita bagaikan langit dengan bumi. Kematangan politik kita masih ditahap bawah -ve "Beku dan Jumud".
Inilah warna-warna wajah anak Malaysia menjelang Sambutan Hari Kemerdekaan kali ke 51. Ini semua hasil tetasan benih UMNO.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...