ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, October 20, 2013

Sempatkah Mahathir lihat KJ jadi PM ?





Kekalahan putera Mahathir dalam pemilihan Naib Presiden UMNO bakal menambah duka lara mantan PM.

Di kala menantu Pak Lah semakin meninggi rangkingnya dalam UMNO dan semakin jauh meninggalkan Mukhriz yang kecundang kali kedua..

Sebelum ini beriya-iya Mahathir cuba mempromosikan kehebatan anaknya.Malangnya ahli-ahli UMNO tidak termakan pujukan itu.

Ini kali kedua Mukhriz tewas dalam pemilihan UMNO.Tiga tahun sebelum ini,beliau tewas di tangan anak Pak Lah, KJ dalam pertandingan merebut Ketua Pemuda.

Apa pula  komen Mahathir tentang kekalahan kali ini?

Adakah Mahathir bakal melancarkan "perang secara terang-terangan" terhadap PMNajib seperti serangannya terhadap Pak Lah ?

Sebelum ini, Mahathir memberikan kritik dan kecaman terhadap PMNajib secara "berlapik dan halus".

Kini,Mahathir semakin ketiadaan masa untuk memastikan Mukhriz  dapat mencapai jawatan PM sewaktu mata beliau masih tidak tertutup rapat!

Di kala Mukhriz terkial-kial mencari tapak pengaruh baru,Khairy Jamaludin semakin menghampiri "destinasi" PM. Selepas Ketua Pemuda,KJ bakal bertanding jawatan Naib Presiden dan seterusnya Timbalan dan Presiden.

Bezanya antara KJ dan Mukhriz ialah, KJ tidak "berpaut"pada Pak Lah. Beliau mempunyai karisma tersendiri.Manakala Mukhriz "anak manja dan anak bapak".








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...