ARTIKEL BOMBASTIK
-
Dikala minyak petrol bakal dinaikkan dan barang-barang diambang dinaikkan akibat GST,hanya satu barang(spesis) harganya turun merundum....
-
Dulu ketika PAS berjaya mengambilalih Kerajaan Terengganu selepas PRU 1999,kedengaran penyokong UMNO menyeru jalanraya di Terengga...
-
Pemilik teratak ini tiada keinginan beli mobil yang murah sedang menabung duit beli mobil harga mahal Pemilik teratak ini mahu anakny...
-
Hari ini 6 Oktober adalah hari Angkatan Tentera Mesir. Tarikh ini dipilih sempena kemenangan Mesir dalam Peperangan Yom Kippur ataupun diken...
-
Setelah rugi berbilion dan tragedi MH370 dan MH17,Kerajaan melalui Khazanah menyuntik RM6 bilion kepada MAS untuk terus "terbang&qu...
Wednesday, September 22, 2010
KES SOSILAWATI: Media Barua Sensasikan demi kelangsungan hidup.
Nampaknya isu kes pembunuhan Sosilawati dan 3 pembantunya masih lagi panas. Panasnya kerana ianya disensasikan oleh media barua UMNO seperti Utusan, Berita Harian, Kosmo, Metro dan NST.
Tujuan disensasikan adalah semata-mata untuk menaikkan kembali pasaran mereka yang terus merundum akibat ketidakpercayaan rakyat terhadap media barua arus perdana milik UMNO.
Jika kita lihat sejak kes Sosilawati ini meletup, setiap hari media ini melaporkan pelbagai berita dan tajuk yang "digempakkan".
Demi kelangsungan nyawa media barua ini, wartawan mereka ke sini ke sana mencari berita untuk disensasikan. Mereka cari ibubapa, rakan, keluarga, orang kampung simati untuk dimuatkan dalam media mereka.
Barangkali kalaulah ada haiwan pemeliharaan simati boleh bercakap maunya diwawancara!
Inilah "permainan" media barua untuk terus hidup.
Dalam situasi "permainan" ini terus berlangsung, rakyat terbuai-buai dengan isu ini dan tidak sedar harga minyak sudah naik!
Sepatutnya dalam suasana, polis sedang menyiasat dan lebih-lebih lagi keluarga simati dalam kesedihan, media perlu turut sama "bersedih" dengan tidak menyiarkan berita yang menambahkan lagi derita dan kesedihan keluarga simati.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment