ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, September 16, 2010

Obama bakar hati umat Islam.


Amerika Syarikat
begitu "bergaya" menghantar tenteranya ke Iraq, Afghanistan dan tempat-tempat yang difikirkan perlu demi "pembebasan" dari penindasan dan "pengganas".

Pelbagai alasan dicipta demi menghalalkan cara untuk menjajah. Itulah Amerika Syarikat.

Begitu juga Amerika mendabik dada mengaku merekalah pejuang kebenaran, pendamaian dan menjaga keharmonian berugama.

Malangnya peristiwa yang berlaku di halaman White House sendiri pada 11 September yang lalu mencerminkan sikap "double standard" Negara Uncle Sam itu. Peristiwa pembakaran Al Quran oleh rakyatnya sendiri tidak mampu dibendung dan dihalang oleh pihak berkuasa Amerika yang meliputi CIA dan FBI.


Bahkan tiada tindakan keras keatas individu yang terlibat menghina Islam dengan membakar Al Quran.

Sepatutnya jika Presiden Obama dan pentadbiran White House mempunyai niat yang ikhlas untuk berdamai dengan penganut Islam, peristiwa tersebut boleh dihalang dan diambil tindakan pantas.

Sikap Obama membiarkan warganya bertindak membakar Al Quran di hadapan White House adalah sebagai isyarat "anti Islam" yang dianut oleh Obama dan penghuni White House!

Amerika sanggup kerah ribuan tenteranya dan berbelanja bilion dollar menuju Negara Islam kononnya demi pendamaian tetapi "membuta mata" terhadap perbuatan rakyatnya yang membakar Al Quran di halaman White House.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...