ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, December 19, 2009

Zahid Hamidi kena ISA kali ke 2 ?


Dalam keadaan bibir merah PMNajib belum reda lagi "kemerahannya" akibat murkanya terhadap angkara 70 MP BN ponteng Parlimen semasa undian Bajet 2010, sekonyong-konyong Menteri Pertahanan Zahid Hamidi mendedahkan kehilangan enjin F5E bernilai RM50 juta yang dikesan hilang sejak 2007.


Kemudian tidak sampai 24 jam kemudian, Zahid sekali lagi buat " lawak" minta kerusi Pengerusi BN di serah kepada UMNO dari GERAKAN. Kerusi Pengerusi BN dipegang oleh GERAKAN sejak lebih 30 tahun lagi.


Apa tujuan Zahid ? Apa motif Zahid ?


Pertama tentang dedahan hilangnya enjin jet F5E sejak tahun 2007. Ketika itu siapa Menteri Pertahanan. Tentunya suami Rosmah yang kini PM Malaysia.



Keduanya tentang permintaan mahu UMNO jadi Pengerusi BN di Pulau Pinang, sebuah negeri yang majoritinya kaum Cina. Permintaan ini dibuat dalam keadaan Zahid jadi Pengerusi UMNO Pulau Pinang dan selepas Ahmad Ismail ( Ketua UMNO Bukit Bendera)bebas dari hukuman gantung keahlian kerana bersikap perkauman. Tentunya permintaan (perkauman?) Zahid ini berlawanan dengan semangat 1Malaysia yang sedang dilaungkan oleh PMNajib.



Teringat "aksi kamikaze" Zahid ini, teringat kita ucapan beliau semasa menjadi Ketua Pemuda UMNO di Perhimpunan Agung UMNO tahun 1998. Ucapan beliau di PWTC dibuat di hadapan Dr. Mahathir. Dalam ucapan itu Zahid mengecam nepotisme dan kronisme yang diamalkan oleh Mahathir. Esoknya Mahathir "mengamuk" dan siarkan nama-nama yang dapat projek di ruang legar PWTC.



Dua bulan selepas itu, Anwar di pecat dan Zahid di ISA kan. Kalau dahulu, Zahid mendakwa dibelakang ucapan itu adalah Anwar. Kali ini siapakah di sebalik "aksi kamikaze" Zahid ini ?


Tidak mungkin Nakhaei yang baru sahaja "berfatwa" di Kota Bahru bahawa isteri Najib berdosa kerana tidak tutup aurat kerana Nakhaei dalam UMNO sekadar duduk di "kaki lima" UMNO.


Habis siapa ? Si koboikah atau bapa Mukhriz ?

1 comment:

Ayid said...

Mana mungkin Nakahei, beliau hanya sebagai melukut di tepi gantang dalam UMNO. Zahid Zabidi, cuba bermain dengan api sendiri, dia berharap UMNO akan mamadamnya. Rearlity nya akan di tanggung sendiri le heh hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...