ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, May 11, 2009

Rebutlah peluang kali ke 3.....wahai mantan Ketua Hakim Negara!


Tepat jam 3.45 petang tadi, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur putuskan MB Nizar sah menjadi MB Perak. Keputusan ini memberikan peluang kali ke 3 kepada Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak.


Kali pertama peluang diberi Tuhan semasa MB Nizar mengadap baginda pada 5 Februari. Kali kedua bila MB Nizar utus surat untuk mengadap baginda sebulan lalu. Juga gagal lembutkan hati baginda.


Kali ini sebagai peluang ke 3, satu-satunya barangkali akan melembutkan hati baginda Sultan Azlan untuk membubarkan DUN. Mengapa ? Kerana jiwa baginda Sultan adalah jiwa mahkamah yang mendokong perundangan dan keadilan.

Apabila Mahkamah Tinggi sendiri memberi keputusan yang mengesahkan MB Nizar sebagai MB Perak tentunya memuaskan hati baginda sebagai bekas Ketua Hakim Negara.


Sultan Perak telah menyaksikan sendiri akibat permainan kotor dan jahat UMNO. Bermula dari peristiwa 5hb Februari dimana rakyat menunjukkan ketidakpuasan hati terhadap angkara jahat Najib meragut kuasa rakyat, kemengan rakyat dalam PRK Bukit Gantang. Kemudian peristiwa persidangan DUN bawah pokok dan diakhiri mengurung Speaker dalam stor.


Cukuplah. Jangan di"parah" lagi suasana. Bubarlah DUN demi kedaulatan dan keamanan di Perak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...