ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, February 6, 2009

Sultan-Rakyat bergaduh.....UMNO senyum puas.


UMNO berjaya melagakan Istana dengan Rakyat di Perak. Jika selama ini UMNO dikenali makhluk paling celaka yang suka menghina Institusi Istana(lihat kes Sultan Terengganu) dan UMNO perlu pulihkan imejnya yang teramat kotor dan jijik di mata umat Melayu setelah tumbang di PRK Kuala Terengganu. Caranya lagakan rakyat Melayu khususnya PAS dan PKR dengan Istana.

Hasilnya Sultan Perak berjaya dipergunakan termasuk Raja Mudanya sekali. Rakyat mungkin hairan bagaimana Sultan dan Raja Muda yang begitu arif tentang perundangan begitu mudah tertipu dengan tipudaya jahat UMNO.

Nampaknya rancangan jahat UMNO berhasil di Perak. Lihatlah bagaimana perasaan umat Melayu terhadap Sultan mereka di Perak.


Tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia Moden, rakyat berjubah, berserban,tua muda, lelaki perempuan sanggup keluar di jalan raya di Bandar Diraja membantah keputusan Sultan yang ditipu oleh UMNO.


Selama ini, rakyat umat Melayu khususnya PAS amat menghormati Sultan dan Raja Melayu. Mereka sanggup membela Sultan dan Raja Melayu yang dihina UMNO( lihat kes Sultan Terengganu, pertabalan Sultan Kelantan Baru dan pindaan perlembagaan 1988). Kini kita tidak boleh menjamin apakah rakyat umat Melayu masih menghormati Sultan Perak dan Institusi Istana di Perak?

Jika Presiden PAS pergi ke makam Almarhum Yang Dipertuan Besar NS untuk solat jenazah ghaib dan beliau mengatakan almarhum baginda ada berjasa kepada PAS semasa UMNO cuba buang Islam dari PAS, apakah pula alasannya buat Sultan Perak jika sudah kembali ke rahmatullah. Apakah jasa baginda? Memecat MB PAS dan menyokong UMNO?


Kita percaya perancangan jahat UMNO bukan sahaja melagakan Istana-Rakyat bahkan tidak mustahil perpecahan di kalangan Raja-Raja Melayu akan berlaku.


Sultan Perak perlu menyedari kejahatan UMNO. Hari ini baginda lepaskan"anjing tersepit", mungkin esok hari "anjing" itu akan mengigit baginda pula. Itulah perangai UMNO dulu, kini dan selamanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...