ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, February 2, 2009

Malangnya nasibmu ...Najib.


Nampaknya permainan politik TPM Najib semakin kotor. Setelah tewas di Permatang Pauh dan terkini di Kuala Terengganu, Nafas politik Najib semakin sesak. Lebih-lebih lagi apabila ADUN Bota masuk PR. Sekonyong-konyong Pak Lah hempapkan Najib jawatan no 1 UMNO Perak gantikan Tajol Ghazali. Kegagalan demi kegagalan menghantui Najib.


Sekarang ini Pak lah mempunyai alasan dan hujah yang kukuh untuk kekal sebagai PM berdasarkan prestasi terkini Najib.

Najib menyedari situasi tersebut. Keadaan Najib semakin terdesak. Beliau tidak lagi mempunyai "C4". Maka tindakan bodohnya "menculik" ADUN Behrang dan Changkat Jering adalah talian hayat politik beliau. Malangnya talian hayat itu dapat di"potong" oleh MB Nizar dengan mengisytiharkan kekosongan kerusi 2 DUN tersebut.


Rakyat Malaysia bimbang melihat cara stail politik Najib. Bermula dengan kes Altahtunya, Bala dan terkini ADUN Perak, kesemuanya amalan "matlamat menghalalkan cara".


Persoalan di pemikiran rakyat adakah Malaysia akan merana mempunyai bakal PM seperti Najib?


Apapun kini, Najib umpama seekor harimau yang terkepung dalam kawasan yang kecil dan pemburu-pemburu sedang menghampirinya untuk menangkap harimau itu. Apakah tindakan harimau itu? Sudah tentu akan bertambah garang dan akan bertindak apa sahaja bagi lepaskan diri dari kepungan itu.


Najib sedang di"kepung" oleh bayangan Altahtunya, Anwar, kekalahan 2 PRK dan kesangsian adakah Pak Lah akan serahkan jawatan PM padanya.


Mungkin Rosmah boleh menenangkannya atau menyebabkan pipi dan bibir Najib bertambah merah padam?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...