ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, August 29, 2014

GAZAKINI : Terowong vs Merkava.



Rekod Yahudi tidak pernah baik dan dipercayai sejak zaman Musa,Isa hinggalah zaman Rasulullah.Di zaman Rasulullah terdapat 2 percubaan membunuh Rasulullah.

Pertama,ketika baginda mengunjungi Perkampungan Yahudi Bani An Nadhir. Mereka berkomplot membunuh baginda dengan rancangan melontar batu dari atas rumah mereka.

Kedua,ketika pasca Ghazwah Khaibar.Mereka meletakkan racun pada daging kambing yang dihadiahkan kepada Rasulullah.Komplot jahat ini dirancang oleh seorang perempuan.

Itu dahulu iaitu ketika Rasulullah dan para Sahabat masih hidup bersama mereka di Madinah. Zaman itu tiada Zionis dan Israel belum wujud lagi.Juga Amerika belum menjadi budak suruhan mereka lagi.

Kini,mereka minta berdamai dengan HAMAS.Dengan PLO,Mesir,Syria dan Jordan mereka telah mungkiri sebanyak puluhan kali.Apa yang uniknya kali ini Israel minta berdamai setelah 50 hari berperang tanpa menyapu bersih HAMAS.

Israel menyangka boleh menghapuskan HAMAS dalam masa 3 hari.Juga mereka menyangka HAMAS cuma ada 300 roket sahaja.

Ternyata semua sumber risikan itu karut lagi mengarut.Israel tertipu dengan sumber risikan.HAMAS bukan sahaja miliki ribuan roket bahkan destinasi roketnya menjangkau Tel Aviv,bangunan Parlimen Knesset dan Airport Ben Gurion.

Bahkan senjata Iron Dome untuk halang roket HAMAS sudah tidak berkesan lagi.

Seperti biasa Israel meminta gencatan senjata.Jika dahulu apabila Israel minta gencatan senjata dan letakkan syarat,maka Mesir,Jordan,Syria dan PLO akan akur dengan permintaan Israel.

Kini,baru Israel tahu rendah tinggi langit.Dalam keadaan Israel miliki senjata canggih,mereka terpaksa ikut syarat HAMAS pula.Sedangkan HAMAS cuma miliki batu,lastik,roket dan terowong.

Israel meminta gencatan senjata atas beberapa sebab:
i) Memberi kesempatan rakyat dan askarnya pulih semangat akibat serangan HAMAS.
ii) Meredakan kemarahan rakyat kerana gagal hapuskan HAMAS dalam masa 3 hari.
iii) Membuat kajian dan penyelidikan bagaimana untuk:
    a) mencipta alat/radar mengesan terowong.
    b) mencipta senjata sesuai untuk memusnahkan terowong.

Selepas ketiga di atas selesai,Israel bakal lancarkan serangan baru terhadap Gaza.

Jika di zaman Rasulullah dikala tiada Zionisme dan Israelpun mereka boleh cabuli perjanjian dengan Rasulullah apatah lagi di zaman kini di mana fahaman Zionisme menjadi tunggak dasar negara mereka dan mereka kuasa dunia juga mereka membuat penjanjian dengan HAMAS yang serba kekurangan!


2 comments:

kok kong said...

tok pepijat geng ug gak ke.

Anonymous said...

Puok puok ni melihat UMNO LEBIH KEJAM DARI ZIONIS .. NAUZUBILLAH..
DAP .. DIJUNJUNG HABISA HABISAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...