ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, June 13, 2014

Sampai bila DAP tolak hudud?



MCA,GERAKAN,MIC dan DAP antara partai politik yang dianggotai majoritinya non muslim.
Antara ciri-ciri utama partai politik ini ialah anti dan menentang hudud.

GERAKAN,MIC dan MCA sebagai ahli kompenen BN menentang hudud kerana itulah "ajaran" UMNO kepada mereka semenjak merdeka.

Tiada yang baik,comel yang diajar oleh UMNO tentang hudud untuk mereka.Hudud adalah "momok" ciptaan UMNO yang menyebabkan MCA dan sewaktu dengannya begitu fobia,histeria dan trauma dengan Hudud.

Mulanya DAP juga satu "mazhab" dengan MCA dan sekutunya.Melalui MCA,DAP mendapat "ajaran sesat" tentang Hudud.Tok gurunya adalah UMNO.

Tetapi semenjak DAP berkawan dengan PAS melalui Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat,penyakit trauma itu agak berkurangan. Lebih-lebih lagi dengan kemasukan ahli muda lulusan universiti yang berfikiran terbuka.

Antara yang paling lantang menentang hudud atas alasan bercanggah dengan perlembagaan ialah Karpal Singh.Sepanjang hayatnya hingga menjadi mendiang beliau tetap menentang hudud.
Seorang lagi Penasihat DAP Sdr Lim Kit Siang.Keduanya veteran.

Cumanya,mereka berdua beralasankan perlembagaan berbeza dengan Tok Guru MCA,GERAKAN dan MIC. Tok Guru mereka(UMNO) seperti Dr Mahathir walaupun mengaku Islam tetapi mempersendakan hudud seperti sup tangan dan sebagainya.

Mendiang Karpal dan Kit Siang tidak pernah mengeluarkan kenyataan menghina dan memperlekehkan hudud.Hanya UMNO yang berbuat demikian.

Persoalan sekarang,sampai bila DAP menolak hudud? Sampai kucing bertanduk?

Dunia telah berubah.

Jika DAP boleh menerima Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan dan sanggup mempertahankannya,mengapa DAP masih "keras kepala" menolak hudud?

Sedangkan hudud hanyalah untuk orang Islam sahaja.

Adakah DAP tunggu kematian Kit Siang,barulah generasi muda mereka berani menerima hudud?

Macam UMNO sekarang.Pimpinan UMNO masih takut dan malu dengan Dr Mahathir.Sebab itulah tranformasi PMNajib seperti 1Malaysia tidak berjalan lancar akibat leteran Mahathir.

Atau adakah DAP mahu MCA dan GERAKAN dahului mereka dalam soal penerimaan hudud?

PAS ingin melihat DAP seperti Ansar yang mendahului Yahudi dalam soal mengaku Kerasulan Rasulullah walaupun siang malam Yahudi bercerita tentang kedatangan Nabi Akhir Zaman.

Jangan jadi Musyrikin yang menentang Nabi Muhammad semenjak menerima wahyu hinggalah diusir dari Mekah dan berlarutan hingga Fathul Mekah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...