ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, June 3, 2014

DAP kena sokong hudud jika mahu menang!



Apabila anak mendiang Karpal Singh MP Puchong mula "menembak" PAS atas kekalahan PRK Teluk Intan, maka jerat ciptaan UMNO mula mengena.

Jerat UMNO yang menggunakan umpan "hudud" mula berkesan. Adalah diyakini UMNO sengaja "berlembut tetapi masih berdolak dalih" tentang hudud adalah untuk memecahkan Pakatan Rakyat.

Imbas kembali kekalahan besar DAP pada PRU 1999 walaupun pada masa itu PAS menguasai Terengganu.Pengerusi DAP ketika itu mengisytiharkan DAP keluar dari Barisan Alternatif atas alasan isu Negara Islam yang mengakibatkan DAP kehilangan undi non muslim.

Jika DAP ingin mengulangi sejarah lama itu,bolehlah DAP isytiharkan keluar PR atas sebab kekalahan PRK Teluk Intan kerana isi Hudud oleh PAS.

MP Puchong tidak mengkaji fakta sebenar mengapa DAP tewas  di Teluk Intan. Antaranya :

a) DAP Perak ada dua kem.Masing-masing ada calon untuk PRK Teluk Intan.Tetapi Lim Kit Siang ambil jalan tengah dengan mencalonkan Setiausaha Politiknya sendiri.

b) Pengundi luar yang muda tidak pulang mengundi kerana optimis DAP menang.

c) Semangat rasis di kalangan pengundi tua Cina masih menebal.Ini adalah kegagalan DAP "berdakwah" kepada mereka.

d) Kemenangan DAP dalam PRK Teluk Intan tidak menjatuhkan Kerajaan UMNO Perak.Jauh sekali Putrajaya jatuh ke tangan PR. Pengundi beranggapan lebih baik undi BN untuk pembangunan sebelum PRU 14 nanti.

Jika ikut alasan Gobind Singh Deo,maka PAS juga boleh berhujah:
DAP menang di PRK Bukit Gelugor  kerana pengundi sokong DAP menentang hudud, manakala DAP tewas di PRK Teluk Intan kerana pengundi marah DAP menentang hudud!

Oleh itu DAP perlu buat AGM untuk buat referendum untuk ahli samada sokong hudud atau menentang hudud!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...