ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, May 15, 2012



MEMPERINGATI PERISTIWA NAKHBAH 15 MEI



Cuba bayangkan satu hari rumah anda di serang sekumpulan perompak yang zalim dan kejam. Mereka membunuh ibubapa anda. Mereka juga merogol kakak dan adik perempuan anda. Seterusnya menduduki rumah anda.



Anda ketika itu masih kecil ditangkap oleh perompak itu. Mereka arahkan anda tinggalkan rumah tempat kelahiran anda.



Setelah 64  tahun peristiwa hitam itu berlaku, anda kembali semula ke rumah anda dan menuntut hak kepada anak-anak perompak.



Anak-anak perompak bersetuju dengan tuntutan anda tetapi dengan bersyarat. Anda cuma boleh duduk di dalam sebuah bilik kecil yang terdapat dalam rumah itu. Anda juga mesti mendapat kebenaran dari mereka jika mahu keluar dari bilik tersebut.



Anda hanya dibenarkan memiliki senjata sekadar sepucuk pistol air dan sebilah pisau plastik. Manakala kenderaan yang dibenarkan untuk anda hanyalah seekor kuda kepang.



Ramai penduduk kampung itu termasuk ketua kampung mengiktiraf anak perompak itu adalah pemilik rumah itu dan anda sekadar penumpang atau penyewa sahaja.



Hinakah anda? Wajar dan patutkah begitu layanan untuk anda?



Petunjuk:
Anda - rakyat Palestin.
Rumah anda - Bumi Palestin.
Sekumpulan perompak - Pengganas Zionis Irgun, Stern dan Haganah.
63 tahun - Peristiwa Nakhbah.
Anak-anak perompak - Pemimpin Israel kini.
Sebuah bilik kecil - Gaza dan Tebing Barat.
Pistol Plastik - Kalashnikov AK 47.
Penduduk Kampung - Negara di dunia.
Ketua Kampung - Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB

1 comment:

Unknown said...

A selection of file requirements by Microsoft Office 2010 simply govt consumers has been notable by powerful lobbying coming from Ms, Sun microsystems while others simply because file types can impact desktop computer application purchases. Quite a few federal prospects, specially in European union, have got additional OpenDocument for their number of authorized requirements and also include started out migrations to Microsoft Office solutions that use OpenDocument.For example, Milliseconds said it has been happy Download Office 2010 about this recommended Ma policy changes. Office 2010

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...