ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, March 8, 2011

WAJIB TUKAR TAJUK : A Doctor In The Hell !


Tiada diketahui
adakah ianya kebetulan atau tidak. Tetapi itulah yang terjadi iaitu 2 buah buku diterbitkan dalam masa yang sama oleh dua bekas PM. Satu dari Malaysia dan satu lagi dari Singapura.


Tiada diketahui adakah ini untuk bersaing atau sebaliknya. Ketika kedua ini jadi PM dalam masa yang sama, mereka berdua sering bersaing, tuduh menuduh demi menegakkan fahaman chauvinisme dan rasis masing-masing. Satu rasis Melayu manakala satu lagi rasis Cina.


Apabila kedua bersara, masing-masing masih ingin tunjuk pengaruh keatas PM masing-masing. Bezanya anak Lee Kuan Yew(LKY) jadi PM, malangnya anak Dr. Mahathir sekadar jadi Timbalan Menteri itupun ehsan anak didiknya PMNajib walaupun tewas dalam perebutan Ketua Pemuda UMNO di tangan menantu bekas PM Pak Lah.


Bezanya antara LKY dengan Dr.M ialah LKY jarang keluarkan kenyataan yang membayangkan beliau seorang yang "nyanyuk" berbanding Dr.Mahathir.


Dr. Mahathir pernah keluarkan kenyataan yang membayangkan beliau telah dilanda sidrom "nyanyuk" seperti mendakwa beliau tidak arahkan tangkap ISA dalam Operasi Lalang 1987 dan mengaku hendak hapuskan ISA semasa pemerintahannya.


Terkini dalam bukunya terbaru, beliau mendakwa Anwar tidak menafikan tuduhan "liwat" dalam Mesyuarat Tetinggi UMNO. Bahkan beliau menyediakan 20 mukasurat dalam bukunya untuk menfitnah dan membuat tuduhan jahat terhadap Anwar Ibrahim.


Nampaknya dendam Dr.Mahathir terhadap Anwar tidak pudar lagi bahkan semakin mendalam dan menggila dalam situasi dirinya yang mencapai "kenyanyukkan melampau".


Kasihan Dr.Mahathir ! Dalam keadaan umur di ambang sore masih miliki jiwa dan hati yang busuk lagi kotor!


Manakala sikap LKY amat berbeza dengan Dr Mahathir. Bagai langit dengan bumi.


Pertamanya, beliau masih menjawat Menteri Mentor dan mempunyai kuasa keatas PM Singapura tetapi LKY berjiwa besar dan sanggup mengaku kesilapan dan merendahkan dirinya mohon maaf bahkan mengaku ketinggalan zaman dari segi pemikiran dan kefahaman beliau terhadap Umat Islam Singapura.


LKY merujuk kepada penulisan beliau dalam bukunya terkini,"Lee Kuan Yew:Hard Truths To Keep Singapre Going". Jiwa besarnya LKY mengakui kesilapan dirinya yang ketinggalan zaman apabila mendengar penjelasan dari Menteri dan Ahli Parlimen Melayu dan bukan Melayu tentang sikap orang Islam Melayu Singapura terhadap ingterasi terhadap masyarakat lain sejak peristiwa 9/11.


Nah! Lihat beraninya MP Singapura beri penjelasan sebenar kepada Menteri Mentor berbanding Menteri UMNO/BN yang amat penakut lagi kaki pengampu kepada PM dan mantan PM.

Elok tajuk buku Dr M tukar kepada " A Doctor in the Hell" !

4 comments:

Unknown said...

salam perjuangan..mohon link blog ana http://addin77.blogspot.com.blog tuan dh dlinkkan..t.kasih

cahaya minda said...

Gambar Tsunami Sendai,Jepun-11Mac

www.mindaharian.blogspot.com

Anonymous said...

engkau memang kurang ajar, kau ingat neraka bapak kau yang punya...otok kat jubur tahik menate tok ppijat, mari la kelate kalu nok keno kapok bukus...

Anonymous said...

Assalamualaikum
Penulis hendaklah kena sembahyang istiharah dan sembahyang hajat pada tengah malam baru boleh mengemukakan sesuatu isu atau tuduhan.Ikut tabiain yang lalu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...