ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, January 12, 2011

Membela rakan yang diserang.


Tidak
sampai seminggu, majlis solat hajat Selamatkan Selangor berlangsung telah nampak "sedikit" percanggahan antara PAS Pusat dan PAS Selangor terutamanya mengenai kenyataan PJ Datuk Hasan Ali tentang isu Khusrin.


Tidak dapat dipastikan adakah ini berdasarkan kepada tajuk berita Malaysiakini atau dari sumber lain.

Jika berdasarkan tajuk berita Malaysiakini, Roslan SMS selaku Ketua Penerangan PAS Selangor telah menafikannya dan mengumpamakan Malaysiakini umpama Utusan Malaysia. Jika seperti Utusan Malaysia, taraf beritanya layak sebagai "pembungkus najis".


Elok pimpinan atasan kurangkan "pemberian peluru dan modal" kepada UMNO dalam situasi sekarang.


Selaraskan kenyataan. Elok hanya kenyataan dari Pejabat Agung sahaja dikeluarkan sebagai kenyataan rasmi parti.


Jika dalam Perjanjian Hudaibiyyah terdapat satu fasal yang menyatakan Kabilah yang bersekutu dengan Rasulullah (Negara Madinah), maka berhak dilindungi dan dibela jika terancam atau di serang.


Maka atas semangat Hudaibiyyah itulah, kenyataan Presiden PAS dalam majlis Selamatkan Kerajaan Selangor bahawa jika PAS dan rakan-rakanya di serang dan di hentam, maka menjadi tangggungjawab PAS untuk membelanya atas dasar persahabatan dan persefahaman selagi tidak bercanggah dengan syariat.


PAS sewajarnya membela Kerajaan PR pimpinan DAP di Pulau Pinang dan Kerajaan PR pimpinan PKR jika diserang Kerajaan Pusat UMNO.


Sebagai "abang tua" yang penuh pengalaman manis, pahit, suka duka tentulah PAS menjadi rujukan dan ikon kepada PKR dan DAP.


Bukankah PAS bakal menggantikan UMNO kelak?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...