ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, March 14, 2010

Bunuhlah mereka kerana hina Rasulullah!




Sempena bulan Rabiulawal ini, satu peristiwa besar yang berlaku dalam Sirah Rasulullah iaitu operasi penghantaran skuad pembunuh untuk membunuh Kaab bin Al Asyraf. Ianya berlaku bulan RabiulAwal Tahun 3 Hijrah.




Kaab bin Al Asyraf seorang Yahudi Bani An Nadhir kacukan Arab. Seorang penyair terkenal dan bangsawan.




Rasulullah menjatuhi hukuman bunuh keatas kerana Kaab menggubal syair-syairnya menghina Rasulullah, Ummu Mukminin dan para Sahabat baginda.




Apabila Rasulullah membuat tawaran untuk sesiapa menjalankan operasi ini, bangunlah Muhammad bin Maslamah. Turut serta Abbas bin Basyir, Abu Nailah, Al Harith bin Aus dan Abu Isa Habir.




Operasi yang diketuai Muhammas bin Maslamah ini berjaya. Mereka berlima bertakbir apabila sampai di Baqi. Rasulullah turut bertakbir apabila baginda mendengar takbir mereka berlima.




Skuad yang diketahui oleh Muhammad bin Maslamah bukan sahaja berjaya membunuh Kaab bin Al Asyraf bahkan membawa bersama kepala Kaab dan dicampakkan di hadapan Rasulullah tanda bukti dan kejayaan. Tanda kasih kepada Rasulullah. Tanda sanggup korbankan diri untuk mempertahanakan dan membela Rasulullah.




Hari ini episod ini berulang lagi. 3 orang orang wanita termasuk 2 orang warga Amerika Syarikat ditangkap polis Ireland atas tuduhan berkomplot bersama warga Croatia, Palestin, Libya dan Algeria untuk membunuh kartunis warga Sweden, Lars Vilk yang menghina Rasulullah dalam lukisan kartunnya.



Isyrat yang jelas yang diberikan oleh Rasulullah 1431 tahun yang lampau jelas menunjukkan hukuman bunuh kepada sesiapa yang menghina Rasulullah, Ummu Mukminin dan para Sahabat.



Dan hari ini sudah ada orang yang sanggup mengulangi apa yang dilakukan oleh Muhammad bin Maslamah serta rakan-rakannya. Sesuatu yang membanggakan kita. Lebih-lebih lagi antaranya adalah wanita yang baru setahun jagung mendapat hidayah memeluk Islam.










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...