ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, October 10, 2009

PRK : Kedudukan Najib dan Pak Lah seri 2-2 weeh !


Esok 11 Oktober adalah hari pengundian PRK N31 Bagan Pinang. Seramai 14,192 pengundi akan memilih bakal wakil rakyat mereka. Kali ini pertarungan 2 penjuru antara PAS dan UMNO BN.

Ini adalah kali ke 5 berlaku pertarungan dalam PRK antara PAS dengan UMNO. Bermula Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Manek Urai, Permatang Pasir dan kini giliran Bagan Pinang pula. Dalam keempat-empat PRK itu semuanya dimenangi oleh PAS.

Menariknya kekalahan UMNO di tangan PAS dalam 4 PRK ini sama-sama dikongsi oleh mantan PM Pak Lah dan PM Najib. Kedudukan kini seri dengan Pak Lah dan Najib masing-masing menanggung 2 kekalahan di tangan PAS semasa era pemerintahan mereka berdua.


Bezanya zaman Pak Lah sudah berlalu. Pak Lah hanya menanggung kekalahan di PRK Kuala Terengganu dan Bukit Gantang. Manakala Najib "baru" 2 kekalahan yang dialami iaitu di Manek Urai dan Permatang Pasir.


PM Najib bakal menempuh banyak PRK kerana dipercayai banyak PRU bakal terjadi sama ada di tentukan oleh mahkamah, perletakan jawatan maupun " diziarah" oleh Malaikat Maut. Nampaknya kini peristiwa di ziarahi Malaikat Maut paling banyak yang menentukan PRK !
Era Najib kini adalah zaman "kekerapan" Mailaikat Maut menziarahi wakil rakyat ! Ini yang perlu Najib insafi kerana jika mahkamah, polis, hakim, SPR, SPRM dan puluhan agensi kerajaan boleh "dibeli" oleh Najib tetapi tidak buat Malaikat Maut !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...