ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, October 12, 2009

BAGAN PINANG : Kedudukan Muhyiddin tergugat.


Di kala artikel ini di tulis, mungkin penyokong UMNO BN sedang bersorak, berpesta sakan meraikan kemenangan besar calon mereka Isa Samad dalam PRK Bagan Pinang.




Berikut antara kesan daripada kemenangan Tan Sri Isa Samad di Bagan Pinang. Antaranya :


1) Kedudukan Muhyiddin Yasin tidak selamat. Isa Samad mendapat undi tertinggi untuk Naib presiden sebelum di lucutkan jawatan kerana rasuah wang. Dengan perubahan perlembagaan UMNO nanti, peluang Isa Samad merebut kerusi Timbalan UMNO semakin cerah.


Najib akan menjadikan Isa Samad sebagai proksinya untuk menghalang kemaraan Muhyiddin ke kerusi Presiden.


2) Kedudukan MIC semakin terpinggir. Walaupun pimpinan MIC berkampung di estet-estet untuk kempen PRK Bagan Pinang dan mendakwa kemenangan UMNO di estet hasil kerja keras mereka. Itu semua dipandang sepi kerana ianya berlaku selepas perlancaran parti baru Makkal Sathi. Kaum India mengundi BN bukan kerana UMNO tetapi atas dasar peribadi Isa Samad dan kemunculan parti alternatif India tajaan Najib.


3) Penyelewengan undi pos semakin jelas. Jika dulu, UMNO masih menaruh"kasihan" kepada PAS dengan "pemberian sedikit undi pos". Kini dalam PRK Bagan Pinang UMNO bolot hampir kesemuanya. Selepas ini, kem-kem tentera akan diperbanyakkan pembinaannya di seluruh negara. Begitu juga Rejimen Askar Wataniah akan diambil ramai anggotanya demi kelangsungan undi pos.
4) Semakin banyak "makhluk jahat" yang menumpang di ketiak UMNO. Bermula dengan pembunuh, perogol, gengstar dan kini perasuah maka semakin lengkap dan kemas organisasi Persatuan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR).




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...