ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, November 10, 2008

Jaga-jaga weeh! Orang nak tanya tu.....


Hukuman tembak keatas Imam Samudra, Amrozi dan Mukhlas telah dilaksanakan. Kini timbul dikalangan umat Islam samada mereka bertiga syahid atau tidak. Pelbagai pihak memberi kenyataan "hukum fatwa" tentang kematian mereka . Antaranya :


i) Ada yang mengatakan syahid. Ini kerana mereka mengebom tempat maksiat yang dipenuhi orang-orang kafir( kebanyakkan).


ii) Ada yang mengatakan tidak syahid. Bahkan mereka bertiga berdosa kerana mengebom tempat awam. Mereka berdalilkan larangan Rasulullah yang melarang membunuh wanita, kanak-kanak dan orang tua. Ramai yang terbunuh di Bali adalah wanita. Bahkan ada terdapat orang Islam.


Dalam hal ini pimpinan PAS bakal akan ditanya oleh wartawan bahkan rakan dalam Pakatan Rakyat. Oleh itu bersedialah untuk menjawabnya! Jangan timbul kekeliruan yang menyebabkan musuh (UMNO/BN) ambil peluang menyerang PAS dan menimbulkan isu baru.Rasanya yang layak adalah Majlis Syura Ulama.


Secara peribadi penulis menyimpulkan peristiwa tragedi Bali adalah perancangan Amerika. Berdasarkan penyiasatan, bom yang digunakan adalah berkuasa tinggi dan hanya dipunyai oleh pihak tentera kuasa besar. Ketika pengeboman berlaku, kapal tentera Amerika sedang berlabuh di perairan Bali.

Operandis yang digunakan sama seperti serangan September 11 keatas WTC. Bom telah dipasang di bangunan, tunggu masa untuk diletupkasn serentak dengan rempuhan kapalterbang.

Begitu juga di Bali. samada bom telah siap dipasang oleh perisikan Amerika dan Australia atau serangan peluru berpandu dari kapal perang Amerika.

Apa yang penting, susulan selepas serangan itu akan ada gerakan menangkap aktivis Islam. Dan lebih penting akan ada orang yang mengaku kononnya mereka melakukannya.

Persoalannya, walaupun WTC dan Bali dibom oleh musuh Islam, mengapa Osama bin Laden dan Imam Samudra dan rakan-rakannya mengaku? Sedangkan Syeikh Abu Bakar Basyir menafikannya ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...