ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, November 19, 2008

Ingat Najib ingat Mongolia


Sekonyong-konyong Razak Baginda mengadakan sidang media pertamanya sejak keluar dari jeriji besi Penjara Kajang setelah bertapa 22 bulan di situ. Sidang media itu diadakan semasa taukehnya TPM Najib bersama Rosmah berada di luar negeri. Antara kenyataan utamanya semasa sidang tersebut ialah merayu supaya nama taukehnya Najib dinyahkan dari dikaitkan dengan Altantuya.



Betapa kasih dan sayangnya Razak kepada Najib. Umpama seseorang yang mati, tiba-tiba hidup semula terus sebut nama orang kesayangannya.(Ingat: Bapa Razak umpamakan pembebasan anaknya seperti mati hidup semula). Hebatnya kasih Razak pada Najib! Pandai Najib setelah serah skrip untuk dibaca oleh Razak, cepat-cepat dia terbang ke luar negeri bagi menunjukkan dia tiada kaitan dengan sidang media Razak.




Hoi Razak! Rakyat Malaysia tidak sebodoh seperti anda sangkakan. Semakin banyak penafian tentang kaitan Najib dengan Altantuya semakin yakin rakyat bahawa Najib terlibat!

Nampaknya Najib terpaksa gunakan khidmat Razak untuk menguatkan penafiannya terbabit dengan gadis Mongolia setelah sumpah keramatnya semasa Pilihanraya Kecil Permatang Pauh digelak ketawa oleh rakyat. Dengan bebasnya Razak, sekurang-kurangnya menambah semangat dan tenaga kepada Najib dalam menghadapi kes Altantuya.


Mungkin selepas ini jika rakyat masih memperkatakan kaitan Najib dengan Altantuya, Najib terpaksa gunakan halaman depan semua suratkhabar arus perdana untuk siarkan tajuk utama : " Demi Allah ! Saya tak kenal Altantuya".

Kalau tak berkesan juga, elok Najib gunakan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja untuk umumkan penafiannya ! Atau sebelum siaran TV bermula setiap hari, Najib berucap:"Saya dengan ini mengaku tidak kenal gadis Mongolia itu."


Menjelang "pertabalan" Najib jadi PM, namanya sudah sinonim dengan Mongolia dan Altantuya. Nasib Najib agak malang berbanding arwah ayahnya. Bila kita sebut nama Tun Razak bermakna kita ingat Felda, DEB, pembelaan orang Melayu dan Penggabungan PAS dengan UMNO dalam BN.


Sukarnya rakyat memisahkan nama Najib dengan gadis Mongolia itu seperti sukarnya memisahkan Amerika dengan Israel. Mungkin jika Najib tolak untuk menjadi PM, masalah ini boleh di selesaikan. Sanggupkah Najib berbuat demikian?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...