ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, July 12, 2016

Jika Kelantan jatuh....MKini mahu panggang apa?



Melihat kepada laporan berita MalaysiaKini akhir-akhir ini sejak PAS berpisah dari DAP dan PKR adalah semakin melampau anti Islamnya.

Ini baru disedari oleh Mufti Perlis.MAZA melalui penulisannya yang disiar oleh MKini,membidas dan mengecam sikap melampau MKini terhadap Islam.MAZA mula "mengamuk" terhadap akhbar "kesayangannya" yang selalu siar kenyataan MAZA apabila MKini menyiarkan artikel tentang "pembabitan" Dr Zakir Naik dengan pengemboman di Dhaka.

Umum tahu betapa MAZA begitu ditantang bagai minyak penuh atau anak emas oleh MKini terutama membabitkan kenyataan MAZA tentang hudud,PAS dan Ulamak.Walaupun barangkali MAZA berniat baik dengan kenyataannya,tetapi MKini yang mempunyai agenda anti Islamnya "memusingkan dan spin" untuk lagakan antara MAZA dengan pihak yang ditegurnya.

Anda boleh lihat betapa jahatnya MKini terhadap Islam,PAS dan Ulamak.Lihat tajuknya,:



"Pengganas dalam serangan Dhaka ikut Zakir Naik"


Tajuknya tentunya mempunyai niat jahat walaupun artikel di bawahnya memetik dari akhbar Bangladesh yang tentun mempunyai kefahaman yang sama dengan MKini.

Lihat kandungannya.Nama PMNajib,TPM Zahid dan Presiden PAS TGHH dikaitkan dengan layanan dan gelaran baik untuk Dr Zakir.Sedangkan kandungan sebelum itu dikaitkan Dr Zakir dengan penggganas.

Begitu licik MKini menanamkan kebencian terhadap Dr Zakir,pimpinan kerajaan dan TGHH.Seolah-olah Kerajaan Malaysia,Terengganu dan TGHH layan "penggganas" ke Malaysia dengan layanan permaidani merah.

Apabila MAZA dapat menghidu kejahatan MKini,dengan pantas MKini siar kenyataan MAZA yang mengecamnya .Akan tetapi diselitkan kenyataan editornya di bawah.Kononnya tiada niat jahat,bahkan staff MKini ada orang Islam,mualaf bahkan siar cerita mualaf masuk Islam.Sempat pula mohon maaf zahir batin sempena Idul Fitri.Semuanya untuk menutup amalan jelek mereka trhadap Islam.

Kejahatan MKini bukan setakat itu.Selang beberapa hari disiarkan kenyataan dari Timbalan Presiden PAS tentang laporan Sarawak Reports.

Tajuknya :  
PAS: Usah biar Sarawak Report terus perdaya rakyat.

Seolah-olah PAS menyokong PMNajib dalam isu 1MDB.Sedangkan kenyataan Tuan Ibrahim mahu kerajaan dedahkan laporan audit 1MDB kepada umum untuk rakyat bandingkan mana yang benar antara laporan Ketua Audit dengan Sarawak Reports.Biar rakyat nilai.

Itulah kerja jahat MKini yang tetap angkuh dengan polisi jahatnya.Jika kejatuhan Kerajaan PAS di Terengganu tahun 2004 diraikan dengan penuh gembira oleh puak MKini yang terdiri dari liberal,LGBT,sekular,SIS,sosialis, adakah kejatuhan kerajaan Kelantan(mohon Tuhan jauhi) nanti bakal diraikan oleh MKini dengan pesta togok arak dan panggang babi salai?Jangan lupa ajak puak DAP dan PAN raikan sekali .Jangan lupa jemput Husam Musa! Salai kambing Jamnapari untuk Husam.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...