ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, June 11, 2016

POLITIK MALAYSIA MUTAKHIR



PAS
Telah lalui proses penapisan dan saringan.Setelah 12 bulan berlalu selepas Muktamar di Selangor,kini PAS boleh tenang mengharungi lautan politik Malaysia.Suasana Muktamar di Kota Bahru yang lepas membuktikan ketenangan dan kedamaian PAS.

UMNO 
Sejak Mahyuddin di tendang dari kerusi Timbalan Perdana Menteri dan Dr Mahathir keluar dari UMNO,parti itu semakin parah.Perpecahan Team A dan Team B berulang kembali setelah 30 tahun.Yang menariknya dulu Mahathir di pihak Team A kini beliau di pihak Team B pula.

Cumanya Mahathir tidak seberani Ku Li yang menubuhkan parti baru Semangat 46.Mahathir cerdik dan licik tetapi penakut.Beliau takut kepada bayang-bayangnya sendiri.Takut kepada kejatuhan UMNO yang akan menyebabkannya dihumban ke Penjara Kajang! Juga takut pengaruh Anwarjika keluar dari Penjara Kajang.

Mahathir berjaya  menagih simpati dari wartawan veteran Kadir Jasin,blogger Shahbudin,Lim Kit Siang dan pimpinan DAP,PAN dan segelintir pimpinan PKR.

Bagaimanapun kelicikkan Mahathir masih diragui semua orang.Siapa tipu siapa?

PKR
Akibat Deklarasi Rakyat,pepecahan pimpinan PKR semakin teruk.Team Azmin menyokongnya manakala Team Azizah menentangnya.Rafizi ambil jalan selamat.

Azmin pening sebab PAS tidak bersama dalam Deklarasi ciptaan/jerat/umpan Mahathir itu.Sepatutnya jalan politik Azmin sentiasa ikut arah pandu PAS kerana PAS mengangkat namanya ke Istana untuk jadi MB.Malangnya Azmin seolah mahu ikut jejak Ezam ! Wallahua'lam.

DAP 
Sejak putus hubungan dengan PAS,parti adik beradik PAP ini semakin tajam semangat anti Islam,rasis dan liberalnya.Sama seperti sekular UMNO,lagak sombong DAP semakin menampakkan wajahnya.
Sejak pimpinan aliran Kristian menguasai DAP daripada aliran Buddha,DAP semakin lantang kurang ajar dengan Islam.Dengan menggunakan PAN,parti itu menjadikan PAN sebagai perisai semasa menyerang Islam.

Yang pasti,sejak putusnya hubungan dengan PAS,sokongan Melayu Islam kepada DAP semakin merosot.Barangkali Mat Sabu bakal menjadi ahli Melayu yang terakhir masuk DAP.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...