ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, June 20, 2016

PASCA 2 PRK :Jurang perkauman semakin jauh..DAP bertanggungjawab.



PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah selesai.BN menang dengan pertambahan peratus undi 3-5%peratus sahaja walaupun majoriti bertambah besar.

Populariti PAS stabil dan tetap.Undi penyokong PAS yang terdiri Melayu Islam kekal.Ini menunjukkan kemelut PAS tahun lepas telah selesai dan berjaya diatasi.

Undi PAN yang diperolehi adalah hasil gabungan jentera DAP,PKR dan team Mahathir sendiri.Undi Cina terutama kawasan "stronghold" DAP terutama di Sekichan(Sg Besar) dan Jerlun(Kuala Kangsar) memihak kepada PAN hasil kerja kuat DAP.Bahkan ada kawasan yang tiada undi (0)buat PAS.

Apa yang perlu direnungi ialah apakah "hasutan dan dakyah" DAP kepada pengundi Cina hingga undi untuk PAS merundum teruk?

Antara yang di hasut oleh DAP adalah PAS telah bergabung dengan UMNO dan hukum hudud(RUU355).
Dua isu inilah yang menyebabkan pengundi Cina telan bulat-bulat untuk menolak PAS.

Isu bergabung dengan UMNO dimainkan secara rasis menunjukkan DAP anti Melayu manakala isu Hudud pula membuktikan DAP memang anti Islam.

Orang Melayu yang anggotai DAP adalah yang berfahaman sekular dan liberal.Mereka tiada roh kefahaman Islam yang syumul.

Agaknya begitu seronok Lim Kit Siang dan DAPnya berjaya memecahkan undi Islam dengan tertubuhnya PAN.
DAP punyai serampang dua mata dalam politik Malaysia.

Pertama,.berjuang secara rasis seperti UMNO.UMNO berjuang untuk Melayu Sekular Liberal Kapitalis manakala DAP untuk Cina Kapitalis.

Kedua, berjuang menentang Islam.Sepatutnya hal ehwal Islam seperti RUU355 yang bukan hudud tidak ditentang sedangkan ianya hanya untuk orang Islam.Mengapa DAP begitu beriya-iya anti RUU 355?
Tentunya DAP di belakangnya banyak agenda.Antaranya Kristianisasi ,Kapitalisme dan Liberalisme.
Kristianisasi kerana pimpinan atasannya ramai Kristian.
Kapitalisme kerana taukeh-taukeh judi,arak,pelacur,disko mendanai DAP.
Liberalisme kerana ahlinya yang Melayu menganut ajaran tersebut.

Isu RM2.6 bilion sekadar untuk mengaburi agenda dan matlamat mereka.Sebab itulah kita nampat perbezaan antara PAS dan DAP menangani isu RM2.6bilion.

DAP sanggup bergabung dengan Mahathir yang terus terang masih anggap dasar UMNO sebagai betul.Cuma PMNajib tidak betul.Ini bermakna DAP setuju dengan dasar UMNO yang Liberalisme,Kapitalis dan Sekular. Asalkan bukan PAS.

PAS pula anggap PMNajib bukanlah fokus perubahan tetapi dasar yang didukungi UMNO perlu di tukar kepada Islam.Inilah yang digeruni DAP.

1 comment:

Anonymous said...

ANALISA YG Umno mendapat sokongan Malayu pd PRK lalu > 70% Undi Melayu pergi kepada UMNO ? PAS berkongsi 30% Undi Melayu dgn Amanah .. Undi UMNO sikit pun tak pergi pada PAS atau Amanah.. PAS yang hilang 96% Undi Cina.. dan 30% Undi Melayu kepada Amanah berbanding PRU13..Lepas ni TOK PA la bakal MB Kelantan.

lAGI SATU SEBAB PENYOKONG PAS hipokrit dangan kutuk kata Cina itu Cina ini sedangkan berbelanja beli HP, Laptop, top up, barang barang harian hatta pad haid bini dan anak perempuan pun beli kat kedai cina pada hal tahu 9/10 cina sokong Dap Lagi nak harap undi cina dgn tuduhan hasutan Dap.

PKR terus Maju.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...