ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, October 9, 2014

Adakah ini semangat Pepsi Cola ?

 

Sudah menjadi lumrah setiap orang politik mahu kepada popular.Cara popular buat aksi popular.Ada aksi popular dengan slogan macam PM Najib dengan 1 Malaysia dan Tranformasi .Pak Lah dengan "Mari bekerja bersama saya" dan Islam Hadhari. Dr Mahathir dengan Bersih, Cekap dan Amanah dan "Pandang ke Timur".

Mula-mula mata rakyat bersilau-silau lihat slogannya dan telinga rakyat berdegar-degar mendengarnya setiap detik.

Akhirnya semuanya "hampeh" belaka. Pak Lah dengan Scomi, Patrick dan Tingkat 4, Mahathir dengan Mirzan, Operasi Lalang, Memali, londeh Raja Melayu.

PM Najib apa kurangnya.Transformasi berjalan seiring sejalan dengan perjalanan mewah Rosmah serata dunia.

Lakonan, hipokrit dan sandiwara belaka. Itulah "sunnah" orang politik.

Khir Toyo asalnya miskin.Jual suratkhabar lama sebelum jadi bomoh gigi..Bila jadi MB selama hampir 10 tahun, banyaknya "sampah" bawah karpet.

MB Azmin pernah jadi kuli UMNO sebelum ditendang bersama tuannya DS Anwar. Moga tiada lagi unsur-unsur UMNO dalam batang tubuhnya.

Sekadar ingatan buat Azmin,anda adalah MB negeri terkaya di Malaysia.Aset ada RM3 bilion.Kerusi MB Selangor paling panas di Malaysia.

Azmin,rakyat Selangor antara yang paling cerdik berpolitik selepas Kelantan.Jangan tipu mereka buat kali kedua seperti bomoh gigi.

Ikut pandai anda mahu jadi Jokowi atau Khalifah Umar atau TG Nik Aziz.Yang penting,jangan "kelabu mata" tengok aset RM3 bilion.

Jadilah anda sebagai Azmin sebenar.Bukan puppet Anwar !

Ingat dalam  PKR ramai musuh menunggu dan mengintai - ngitai untuk benamkan anda seperti Khalid Ibrahim.

Tidak impikah anda untuk berhenti MB Selangor seperti TG Nik Aziz ?Tenang dan damai.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...