ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, July 25, 2013

Melaka bakal kesunyiian......



Sekonyong-konyong Ketua Menteri  Melaka Idris Haron mengikut jejak langkah mantan KM Ali Rustam membuat tindakan yang primitif dan mundur.

Jika dahulu sebelum Ali Rustam tewas dalam PRU 13, beliau keluarkan larangan kepada kakitangan kerajaan negeri supaya tidak ada program kerajaan negeri melawat Kelantan. Larangan itu berkuatkuasa sebaik sahaja Ali menjawat jawatan Ketua Menteri.

Kini penggantinya Idris pula ikut langkahnya yang "bodoh dan jumud".

Setelah "menyerang" DAP melalui Jonker Walk kini Idris menghalakan pistol airnya kearah saudara seagamanya dari Syria,Palestin dan Mesir.

Alasan Idris bahawa imam-imam datang ke Malaysia sebulan untuk solat Tarawih kerana lari dari negara mereka adalah tidak munasabah.

Mereka datang kerana diundang dan dijemput. Kedatangan mereka juga atas jemputan rakyat Malaysia yang ingin mendengar dari mulut mereka sendiri tentang penderitaan rakyat di sana.

NGO Malaysia yang prihatin menjemput mereka untuk mengutip sumbangan .Bukan mereka datang untuk meminta-minta.

Mereka dijemput bukan mengada-ngada untuk datang.

Mengapa KM Idri begitu "benci dan juak" dengan mereka? Adakah kerana baru mendapat pingat dari Kelab Zionis, Lion Club tanda terima kasih hingga sanggup "menghalau" saudara seagama ?

Adakah Idris mahu "menghalau" mereka kerana imam dan penceramah ini tidak boleh memberikan undi sepertimana warga Nepal,Bangladesh dan Mynmar?

Elok tahun depan, Idris ke Palestin sampaikan ceramah tentang kebaikan UMNO dan menjadi imam tarawih di Masjid Gaza.

Tentulah Idris dengan bangganya berceramah kepada penduduk Gaza betapa Melaka sekarang maju dan makmur dengan bertambahnya pusat hiburan,kedai judi dan kedai arak berselerak di Melaka.

Melaka bakal kesunyian suara-suara Sang Imam Hafiz dari Palestin,Syria dan Mesir dan bakal riuh rendah suara nyanyian mabuk dari Kelab Malam dan Kelab Dangdut seluruh Melaka.

Barangkali ini impian Idris sepanjang jadi KM !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...